$
פרסום ושיווק

הבן של ציון קינן מבשל סטארט־אפ קולינרי

היזם גלעד קינן מקים עם שותפו איתי סגל מיזם אינטרנטי שמאפשר לקבל מתכוני מנות שף, כולל משלוח של כל הרכיבים שלהן עד הבית

אורנה יפת 09:0123.12.14

היזם גלעד קינן, בנו של מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, ושותפו איתי סגל, מקימים מיזם חדש בתחום הקולינריה - שף מרקט. המיזם כולל אתר אינטרנט שמציע ללקוחות מתכונים של מנות שף המורכבות מרכיבים טריים. כל הרכיבים, כולל המתכונים שלהם, נשלחים אל בית הלקוח בכמות מדודה לפי הנדרש להכנת המנה.

 

הקונספט של המיזם לקוח מחו"ל, והרעיון הוא שכאשר גולש מזמין מתכון, יוצא צוות עובדים ורוכש את חומרי הגלם למנה משוק הכרמל. כל רכיב נארז בנפרד, ואלה נשלחים ללקוח שמכין את המנה בבית.

 

"נחשפתי לקונספט הזה בארה"ב, אבל מיזמים דומים קיימים גם באירופה וברוסיה", אומר קינן. "למעשה מדובר באתר להזמנת מנות שף בהכנה עצמית בבית. עד כה השקענו במיזם 100 אלף שקל שהופנו לבניית האתר, שכירת מחסן לוגיסטי בלב שוק הכרמל כדי שנוכל ללקט את הרכיבים הכי טריים מיד לאחר שהלקוח מבצע הזמנה, ורכישת מארזי פלסטיק וקרטון". בשלב זה מציע האתר 11 מנות שף, אך לדברי קינן בקרוב יתווספו שש מנות חורף נוספות. כל המנות מותאמות לשני סועדים, והמחיר של כל מנה זוגית נע בין 95 שקל ל־145 שקל.

 

מימין: גלעד קינן ואיתי סגל. "רוצים לצבור לקוחות לאט לאט ולעבור להתבסס על מנויים" מימין: גלעד קינן ואיתי סגל. "רוצים לצבור לקוחות לאט לאט ולעבור להתבסס על מנויים" צילום: עמית שעל

 

"בטווח הקצר נמכור את המנות שלנו במחירי ביניים של בין סופרמרקט למסעדה. בטווח הארוך, השאיפה שלנו היא לחקות את המיזמים מחו"ל ולהרוויח ממנויים שיירשמו לאתר", אומר האחראי על האסטרטגיה במיזם לירון בן נון. "בארה"ב כל מנוי משלם 60 דולר לשבוע ומקבל הביתה שלוש מנות זוגיות, והמנות מתחלפות בכל שבוע לפי טעמו של הלקוח".

 

קינן וסגל מבינים כי הם עלולים להתקשות לגבות כסף ממנויים בשלב הראשון. "החלטנו בשלב זה שלא לפעול בדיוק על פי המודל העסקי בחו"ל אלא להתאים אותו לקהל הישראלי, אבל ברור שהכסף הגדול נמצא במנויים. האסטרטגיה שלנו היא לצבור לקוחות לאט לאט, שיהפכו בעתיד למנויים שישלמו דמי מנוי. עדיין לא החלטנו על כמה יעמדו דמי המנוי".

 

המיזם פועל בשלב ראשון בתל אביב, והיזמים שואפים לפתוח מחסן לוגיסטי נוסף מחוץ לתל אביב ולהגדיל את מעגל הלקוחות. "אנחנו מכוונים לצבור אלפי לקוחות בתוך שנה", אמר בן נון.

 

שף מרקט

תחום פעילות: אתר אינטרנט להזמנת מנות שף בהכנה עצמית

שנת הקמה: 2014

בעלים: גלעד קינן ואיתי סגל

היקף השקעה: 100 אלף שקל

מיקום: מפעילים מחסן לוגיסטי בשוק הכרמל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x