$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון

החקלאים העלו את המחיר - ושטראוס תפסיק לשווק נשנושי גזר

הסיבה למהלך: החקלאים העלו את מחיר הזן המיוחד שפותח לסדרה ב-40%, ואילו שטראוס החליטה שלא להעלות מחירים לצרכן

נורית קדוש 13:1311.12.14

שלוש שנים אחרי שהשיקה לראשונה סדרת נשנושי גזר זעיר, תפסיק שטראוס לשווק את המוצר בסוף החודש. ההחלטה התקבלה בחברה על רקע החלטת קיבוץ שלוחות המגדל את זן הגזר הייחודי, להעלות את מחירו לשטראוס ב- 40%. העלאת המחיר הוסברה לחברה בכך שהערכות הקיבוץ ביחס לכמות התוצרת שיניב השדה היתה כפולה מכפי שהצליחו לגדל בפועל. הקושי בא לידי ביטוי לאורך 3 שנים, במהלכן סייעה שטראוס לקיבוץ לעמוד בתוספת העלויות הבלתי צפויות, אך משהגיע הקיבוץ להחלטה כי יוכל למכור לשטראוס את הגזר במחיר הגבוה ב- 40% מזה ששילמה לו עד כה, הוחלט בשטראוס לעצור את הפצתו.

המוצר פותח ב- 2012 כמיזם משותף ל"יופי מוצרים" ול"שטראוס ירקות טריים", וזכה לביקורת קשה בשל מחירו הגבוה לצרכן העומד על 5.9 שקל ל- 100 גרם ו- 10 שקלים לאריזה משפחתית במשקל 400 גרם. בשוק התקשו לקבל את העובדה שמדובר בזן ייחודי שמחירו גבוה יותר וערכו השוואות בין מחיר ק"ג גזר העומד על 2-3 שקלים למחיר של המוצר החדש המגיע לפי האריזה האישית ל-30 שקל לק"ג. למרות זאת, המוצר זכה להצלחה מסחרית ונשנושי גזר שטראוס מגלגלים 7 מליון שקל בשנה ברשתות השיווק ומניבים לשטראוס עוד מליוני שקלים בשנה ממכירות לרשת מקדונלדס המשתמשת במוצר כחטיף בארוחות הילדים.

 

נשנושי גזר נשנושי גזר צילום: שלומי ארביב

 

בשטראוס פועלים מאז המחאה החברתית להימנע מהעלות מחיר לצרכן, גם במחיר שחיקת הרווחיות הגולמית. ראייה לכך ניתן היה למצוא בתוצאות הרבעון השלישי השנה בו רשמה שטראוס עליה של 1.9% במכירות שהסתכמו ב-786 מליון שקל. אלא שבעקבות עליית מחירי חומרי גלם ובהם החלב, השומשום והקקאו, סבלה החברה בישראל מירידה ברווח הגולמי בגובה 4 מליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x