$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שידורי הטלוויזיה של סלקום יציעו את עידן פלוס ו־VOD בלבד

חברת הסלולר, ששואפת להתחיל לשדר עד סוף 2014, חוששת שתיאלץ לשלם על רישיון שידור ולכן תימנע מלהציע ערוצי תוכן נוספים בשלב זה

אופיר דור 06:5822.10.14

מיזם הטלוויזיה הרב־ערוצית של סלקום צפוי להתבסס בתחילה רק על ערוצי עידן פלוס החינמיים, שמועברים דרך האוויר, ועל שירות VOD למנויים שיועבר דרך האינטרנט. ל"כלכליסט" נודע כי בניגוד לחלק מהציפיות סלקום לא צפויה להשיק בשלב הראשון ערוצים נוספים כחלק מהחבילה שלה, וזאת מסיבות רגולטוריות וטכנולוגיות.

 

בסלקום שומרים על חשאיות כמעט מוחלטת ביחס למיזם הטלוויזיה שלהם שצפוי להיות מושק עוד במהלך 2014, אם לא יהיו הפתעות. הודעה רשמית שהוציאה החברה בנושא היתה ביוני, אז נמסר כי דירקטוריון החברה החליט לאשר את כניסתה לשירותי הטלוויזיה ברשת.

 

בסלקום אישרו כי לאור השינויים המתרחשים בהעדפות הצפייה של הקהל, המיזם שלהם יתבסס בעיקר על ספריית תכנים לצפייה מושהית (VOD), שחלקה יוצע כחלק מהחבילה הבסיסית למנויים וחלקה יהיה בתשלום נוסף. בשלב השני מתכוונת סלקום לשלב ערוצים נוספים.

 

סיבה מרכזית אחת לכך שסלקום לא תצא לדרך עם ערוצים רגילים היא רגולטורית. החוק הקיים אינו ברור ביחס לשאלה אם העברת ערוצים דרך האינטרנט דורשת קבלת רישיון מהמדינה, כפי שדורשת העברת טלוויזיה בכבלים או בלוויין. גם משרד התקשורת חלוק בנושא. בנוגע להעברת שידורי VOD באינטרנט נראה כי אין צורך ברישיון.

 

סלקום לא הגישה בקשה לרישיון כי אינה סבורה שהיא נדרשת לכזה. אולם ככל הנראה בשלב הזה בחברה מעדיפים שלא להתעמת עם הנושא מבחינה חוקית, בשל מחויבויות שעשויות להיות מוטלות עליה אם יוחלט שהיא תידרש לרישיון, דוגמת השקעה ביצירה ישראלית וכד'.

 

לקראת סוף השנה צפויה ועדה בראשות פרופ' עמית שכטר לבחינת הרגולציה על שוק השידורים בישראל להגיש את המלצותיה הסופיות. הוועדה הוקמה לאחר שוועדה קודמת שעסקה בנושא, בראשות מנכ"ל משרד התקשורת דאז עדן בר טל, הסתפקה בהמלצות כלליות ביחס לרגולציה שצריכה להיות מוטלת על שידורי טלוויזיה דרך האינטרנט. על פי דו"ח הביניים שהגישה הוועדה באוגוסט מסתמן כי היא תמליץ לתת לסלקום "כרטיס חופשי", כך שבשלב הראשון היא תהיה פטורה מרגולציה. לכך נראה שבסלקום מחכים.

 

כמו כן, ההערכות בשוק הן כי סלקום עדיין לא יכולה לשדר ערוצים שמועברים בזמן אמת בצורה מהימנה.

 

 

נטפליקס היא הדוגמה הבולטת ביותר למיזם טלוויזיה המבוסס כולו על ספריית תכנים, ללא ערוצים שנארזים לצופה. בשבוע שעבר הודיעה HBO על השקת מיזם אינטרנטי שיאפשר למנויים לצפות בתכניה, ללא שיצטרכו להיות מחוברים לחברת הכבלים. אלא שעדיין לא הוכח כי מדובר במודל שיכול לתת מענה מלא לצופים, ונותרה השאלה אם לקוחות יסכימו לוותר על צפייה באירועים בשידור חי. המודל מתאים יותר לקהל צעיר, וזו האוכלוסייה שסלקום תנסה לכוון אליה.

 

מסלקום נמסר כי החברה אינה מגיבה בנושאים הקשורים לטלוויזיה. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x