$
פרסום ושיווק

מהפכת המחירים של טיב טעם נשמעת הפעם כבר פחות משכנעת

שלוש פעמים הכריזה טיב טעם על מהפכות מחירים בשנים האחרונות. אז למה שדווקא הפעם היא תציע "מחירים תחרותיים מתמיד"?

נורית קדוש 08:4717.09.14
הודעתה של רשת המזון טיב טעם השבוע על הוזלות של 1,895 מוצרים לוותה בהזמנה של מנכ"ל הרשת עדי כהן את הלקוחות "להמשיך ליהנות מהחגיגה לבלוטות הטעם שרק טיב טעם יודעת לספק במחירים תחרותיים מתמיד".

 

מחירים תחרותיים מתמיד? לא בטוח. בואו נרענן את הזיכרון. ביולי 2011 הכריז חגי שלום, שקנה את הרשת, על מעבר לפעילות בפורמט דיסקאונט ארבעה ימים בשבוע. הרעיון שעמד מאחורי המהלך הוא שכרשת לא כשרה עיקר פעילותה של טיב טעם מתקיים בסופי שבוע, ואילו בשאר הימים תנועת הלקוחות דלילה. כיוון שלרשת עלויות תפעול קבועות של שכר דירה, חשמל, עובדים ועוד, חשב שלום שיהיה משתלם למכור בימים החלשים במחירים מופחתים, שכן כל תוספת למכירות רק תוריד את שיעור ההוצאות של הרשת.

 

 צילום: צביקה טישלר

 

כך הוחלט שכדי להגביר מכירות במהלך השבוע תציע הרשת מחירי דיסקאונט בימים ראשון עד רביעי כל שבוע. המהלך יצא לדרך ברוח המחאה החברתית שהחלה חודש קודם לכן, אלא שההבטחה לא יצרה מהפכה של ממש ברשת.

 

אולי המהפכה לא התרחשה משום שרק שנתיים וחצי קודם לכן, תחת הבעלים הקודמים של הרשת, הודיעה טיב טעם שהיא מצטרפת למלחמת המחירים בין הרשתות ומוזילה 150 מוצרי בסיס. באותם ימים העריכו בטיב טעם שהוזלת המוצרים שמצויים כמעט בכל סל תצמצם את הרתיעה שיש לצרכנים מהרשת, הנחשבת ליקרה, ותגרום להם לערוך לפחות חלק מהקניות השוטפות בסניפיה.

 

אלא שגם היוזמה הזאת התקשתה להוביל לשינוי המיוחל. אולי מפני שהצרכנים שמעו בסוף 2006 הבטחה דומה מהרשת, שנותרה גם לאחריה יקרה ביחס למתחרים. בנובמבר 2006 הודיעה טיב טעם על אסטרטגיה עסקית חדשה שעיקרה הפיכתה לרשת השלישית בגודלה, והוזילה 250 מוצרים לחברי מועדון. אז באמת דובר במהלך חדשני עבור הרשת, שביססה את עצמה כשונה ומיוחדת, כזאת שמציעה סל מוצרים שאין לשום מתחרה ושעות פתיחה בלתי שגרתיות.

 

גם הפעם יש פער בין ההצהרות של הרשת לאותיות הקטנות. בפער זה יש כדי להסביר למה המהלכים הקודמים שלה נכשלו ולמה ניתן להעריך שגם המהלך הנוכחי לא יוביל לשינוי דרמטי. בכוכבית קטנה מציינת הרשת כי ההוזלות לא תקפות לסניפים העירוניים. כדי להבין את המשמעות נציין כי יש לה 34 סניפים, ויותר ממחציתם הם אותם סניפים עירוניים.

 

גם בהצהרה של כהן מהשבוע אפשר למצוא את הדיסוננס שמעוררת טיב טעם בלקוחותיה. "יצרנו קמפיין דיגיטלי בהשקעה של 1.2 מיליון שקל כדי להמחיש ללקוחות את הורדת המחירים ולחזק את הבידול בינינו לבין המתחרים". בידול? המנטרה של "הורדת מחירים" היא ההפך המוחלט מבידול, ואולי דווקא אפשר לראות בה הודאה שאסטרטגיית הבידול של טיב טעם לא מוכיחה את עצמה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x