$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

סלטי שמיר ויחיעם יוצאים מיינות ביתן

לשורת הספקים שהסתכסכו עם הרשת אחרי המיזוג עם כמעט חינם הצטרפו סלטי שמיר ויחיעם, שירדו ממדפיה. בעלי סלטי שמיר: "ביתן דרש ממני 1.8 מיליון שקל. הנושא בטיפול משפטי"

נורית קדוש 07:0704.11.13

 שמונה חודשים אחרי המיזוג בין כמעט חינם ליינות ביתן, נמשכות התלונות על התנהלות כוחנית מצד בעלי הרשת נחום ביתן. ל"כלכליסט" נודע כי לשורת הספקים שהסתכסכו עם הרשת אחרי המיזוג התווספו גם סלטי שמיר ויחיעם, שמוצריהם ירדו לאחרונה מהמדפים.

 

במקביל ספקים שהיו מסוכסכים עם הרשת ומוצריהם הורדו מהמדפים (ובהם שוקולד השחר, מחלבות גד ויעקובי) הוחזרו אליהם כעבור כמה חודשים, על רקע הבנות שאליהן הגיעו הצדדים. מוצריה של סנו שירדו גם מהמדפים בעקבות סכסוך עם ביתן, טרם שבו אליהם.

 

"סיפרתי לביתן שכבר שילמנו, אך הוא נעלב"

 

הספקים טוענים כי עם רכישת סניפי כמעט חינם החל ביתן לבצע להם קיזוזים חד־צדדיים, על רקע הוספת שטחי מדף וצפי לעלייה במכירות הרשת הממוזגת. "רגע אחרי שקנה את כמעט חינם, ביתן הוציא לי חיוב בגובה 1.85 מליון שקל והוריד בפברואר את ה'תשלום' הראשון בגובה 185 אלף שקל, וזה עוד אחרי 6% שאני משלם לו על סדרנות", סיפר ל"כלכליסט" עמי גיא, בעלי חברת סלטי שמיר.

 

נחום ביתן נחום ביתן צילום: שוקה כהן

 

לדברי גיא, רגע לפני שביתן קנה את רשת כמעט חינם, הוא עדכן אותו על 700 אלף שקל שקוזזו ממנו על ידי בעלי הרשת הקודמים עדי צים. "במקום לקחת בחשבון את המידע הזה, ביתן נעלב. הוזמנתי לפגישה שבה הוא הצהיר שמחזור המכירות של ההרשת יעלה ב־40% בעקבות המיזוג ושהמכירות שלנו שם יעלו מ־500 אלף שקל בחודש ל־700 אלף שקל, אבל בפועל המכירות שלנו בשתי הרשתות של ביתן צנחו והסתכמו ב־300 אלף שקל בלבד".

 

לטענת גיא, בפגישה שקיים בשבוע שעבר עם ביתן הוא הודיע לאחרון על החלטתו לצאת מהרשת, ונענה בקיזוז חד־צדדי של 400 אלף שקל שלהבנת בעלי הרשת מגיעים לו על "תוספת שטחי מדף": "לא זו בלבד שהוא הודיע לי על הקיזוז באופן חד־צדדי בזמן שהמכירות צונחות, הוא דרש שאחתום שאין לנו יותר דרישות ממנו. סירבתי לחתום ואני מעביר את הנושא לטיפול משפטי".

גם מוצרי הנקניק של מעדני יחיעם נעדרים מהמדפים בשבוע האחרון, ככל הנראה על רקע קיזוזים חד־צדדים עבור שטחי מדף שהתווספו עם רכישת כמעט חינם. ממעדני יחיעם נמסר כי הם אינם מתייחסים לעניינים מסחריים.

 

 צילום: שוקה כהן

  

"ירידה של 20%–30% במכירות כמעט חינם"

 

גורם המצוי בסכסוך מסחרי עם יינות ביתן טוען כי עם רכישת כמעט חינם, התוודע ביתן לתנאי הסחר והמחירונים השונים שנתן כל ספק לכל רשת וביקש לקבל את הטוב שבכל העולמות. "לביתן היו מחירונים גבוהים, אבל תנאי סחר משופרים. לכמעט חינם היו מחירונים נמוכים, אבל תנאי סחר פחות טובים. מה שביתן עשה הוא לקחת את המחירונים הנמוכים שהיו לכמעט חינם ואת תנאי הסחר המשופרים שהיו ליינות ביתן והחיל את שניהם במקביל. כל זאת באופן חד־צדדי וללא משא ומתן". בכיר באחת מחברות המזון טוען כי עם רכישת הרשת חלה ירידה במכירות סניפי כמעט חינם, שמוערכות בשוק ב־20%–30%: "דרישות התשלום מהספקים נועדו לאפשר ליינות ביתן, שספגה גם ירידה במכירות, להוריד מחירים כדי להתמודד עם התחרות בענף הקמעונאות".

 

מיינות ביתן נמסר: "איננו מגיבים ליחסינו עם לקוחותינו על גבי העיתון".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x