$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מותג בגדי הרחוב של H&M בדרך לישראל

ל"כלכליסט" נודע כי ענקית האופנה השבדית תמכור באמצעות זכייניות מקומיות את המותג Cheap Monday שהיא משווקת ל־20 חנויות

אורנה יפת 09:0907.08.13

מותג אופנת הרחוב השבדי צ'יפ מאנדיי (Cheap Monday), שבבעלות תאגיד H&M, ישווק לראשונה בישראל בעשרות חנויות ובוטיקים לבגדים, כך נודע ל"כלכליסט".

בשלב הראשון יימכר המותג ב־20 חנויות ובהמשך ב־100 נקודות מכירה. את הזיכיון לשיווק המותג העניקה החברה הבינלאומית לענבל ועדי בוסיבא, בעלות ומייסדות חנות האופנה הווירטואלית Belle & Sue. עד כה נמכרו דגמים מעטים של המותג דרך אתר האינטרנט של השתיים. המותג לא יימכר בסניפי H&M בישראל.

 

 

צ'יפ מאנדיי משווק בעולם בסיטונאות ל־1,800 חנויות ב־35 מדינות. רק בשנה האחרונה החלה החברה לפתוח חנויות עצמאיות של המותג בלונדון ובשטוקהולם. חנות נוספת שלו עתידה להיפתח בקרוב בפריז.

 

המותג, שבתחילה מכר רק ג'ינסים במחירים נוחים, התרחב למגוון פריטים, וכיום משווקים תחתיו קולקציה שלמה לנשים, גברים ותינוקות וכן נעליים, משקפי שמש, צעיפים ועוד. בישראל יימכרו גם בגדי התינוקות שלו בחנויות ילדים וקולקציה לנשים וגברים. לדברי ענבל בוסיבא, "המותג יתחרה במותגי פרימיום בינלאומיים בתחום הג'ינסים וגם במותגים הישראליים קסטרו ולי קופר. מחירי הג'ינסים ינועו בין 330 ל־450 שקל".

 

סניף של H&M בשבדיה סניף של H&M בשבדיה צילום: בלומברג

  

צ'יפ מאנדיי נוסד ב־2004, וב־2008 רכש אותו תאגיד האופנה H&M, שמחזיק בין היתר במותגים COS, Monki ו־Weekday. כאסטרטגיה H&M איננה מכניסה לחנויות שלה מותגים אחרים שהיא רוכשת, ואלה מתנהלים כמותג נפרד.

 

קטגוריית הג'ינסים שבה פועלת הרשת דועכת בשנים האחרונות. לדברי בוסיבא, "הדבר נובע מהמיתון הכלכלי, אנשים לא רוצים להוציא 1,200 שקל על ג'ינס. זה בדיוק המקום שבו צ'יפ מאנדיי נכנס, כי הג'ינס הזה מתאים לישראל מבחינה כלכלית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x