$
פרסום ושיווק

"אחרי שופרסל נשאר לנו מעוז אחד לכבוש"

חיתולי בייביסיטר, שמנסה לשבור את השוק שנשלט על ידי חוגלה קימברלי ופרוקטר אנד גמבל, יימכרו לראשונה ברשת השיווק הגדולה בישראל. המנכ"לית עינב אדיב־ברר מקווה שעכשיו גם בסופר־פארם יסכימו לפתוח לה את הדלת

אורנה יפת 08:4625.07.13

אחרי שנה וחצי בשוק הצליח מותג החיתולים בייביסיטר שבבעלות חברת DPL לחדור לרשת שופרסל: בימים הקרובים ייכנס המותג לסניפי אקסטרה דיל ובשבועות הקרובים תורחב הפריסה לכלל הרשת. שתי רשתות השיווק המשמעותיות במכירות חיתולים, שופרסל וסופר־פארם (שלפי הערכות מוכרות יחד קרוב למחצית מכלל החיתולים), סירבו עד כה לפנות למותג שטח על מדפיהן. בסופר־פארם עדיין לא הכניסו את בייביסיטר, וכעת בשופרסל הוחלט להציב אותו לצד המותגים הוותיקים, האגיס של חוגלה קימברלי ופמפרס של פרוקטר אנד גמבל, שעל חשבון חלק משטח המדף שלהן יוצב מותג הדיסקאונט. לדברי מנכ"לית DPL עינב אדיב־ברר, ההסכם מול שופרסל קובע כי לבייביסיטר יוקצו 20% משטח המדף של החיתולים.

 

"עם המהלך של שופרסל אנחנו משלימים את הפריסה הארצית ונמצאים בקרוב ל־80% מהשוק", היא אומרת. "זה מהלך אסטרטגי ומשמעותי עבורנו, ועכשיו נותר לנו רק עוד מעוז אחד לכבוש - סופר־פארם, שגם לשם חשוב לנו מאוד להגיע".

 

עינב אדיב-ברר. "אחרי המחאה אנשים לא מוכנים לשלם כמו עיוורים" עינב אדיב-ברר. "אחרי המחאה אנשים לא מוכנים לשלם כמו עיוורים"

 

לדברי אדיב־ברר, "בתחילת הדרך רשתות השיווק לא האמינו שאפשר לעשות מהלך בשוק החיתולים, בעיקר כאשר יש דואופול של שני שחקנים שחזקים גם במוצרים אחרים ברשת. אבל ההצלחה של בייביסיטר מוכיחה שיש שינוי במחשבה של הצרכנים. אחרי המחאה אנשים לא מוכנים לשלם כמו עיוורים על מותגים בלי תועלת. פעם אמהות שלא השתמשו בהאגיס הרגישו שהן אמהות לא טובות. היום הן מבינות שזה רק חיתול שזורקים לפח, ואם הוא טוב ואפשר לשלם פחות, אז זה בסדר ולא אומר עליהן כלום כאמהות".

 

 

שוק החיתולים מגלגל כ־600 מיליון שקל בשנה. על פי נתוני סטורנקסט, נכון ליולי 2013 מחזיק מותג בייביסיטר 9% בכלל השוק, גידול של כמעט פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. DPL חדרה עם המותג בייביסיטר בעיצומה של המחאה החברתית. המותג נמכר במחיר של 40 שקל לחבילה בעוד המתחרות הוותיקות מוכרות מארז של שתי חבילות ב־90–100 שקל. לדברי אדיב־ברר, "במשך שנים ניהלו את הקטגוריה תחת מבצעים, והבעיה היא שכאשר אין מבצע הצרכן נאלץ לקנות חבילה ב־62 שקל ויותר".

 

בסופר־פארם טענו בעבר כי המחיר של בייביסיטר לא מספיק אטרקטיבי כל עוד המתחרות מוכרות שתי אריזות ב־90 שקל בממוצע, אך לדברי אדיב־ברר, "אין סיבה שלא נהיה שם בסופו של דבר".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x