$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מלחמת צבעים: מדוע יורדים מוצרי טמבור ממדפי אייס?

מנכ"ל טמבור: "הם ביקשו הנחה נוספת, רצו להגדיל את הרווחיות שלהם בצורה מוגזמת". אייס: "אין שום סכסוך, בחרנו בנירלט"

גיל קליאן 12:2416.06.13

בקרוב לא יימכרו יותר מוצרים של טמבור ברשת אייס. כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה לכך, לטענת מנכ"ל טמבור, מיכאל דיין, היא הנחות חריגות שאייס דרשה מטמבור – כאשר טמבור סירבה לדרישות והעדיפה לעזוב את מדפי הרשת. מנגד, טוען יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה בעלת רשת אייס, כי "אין שום סכסוך מסחרי. אייס בחרה בנירלט בתור שותף אסטרטגי כדי להרחיב את פעילותה בצורה משמעותית בתחום הצבע. העזיבה של טמבור זה הפועל היוצא של ההחלטה שלנו להתקדם עם נירלט. פשוט מאוד".

 

סניף אייס בנמל תל אביב סניף אייס בנמל תל אביב צילום: שאול גולן

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר דיין דברים אחרים. לדבריו, "דרשו מאיתנו תנאים מסחריים בלתי אפשריים, ואנחנו בתהליך יציאה. הם ביקשו הנחה נוספת, רצו להגדיל את הרווחיות שלהם בצורה מוגזמת והחלטנו שזה לא שווה לנו".

 

היציאה מהרשת אמורה לפגוע במכירות של טמבור, כשלפי הערכות רשת אייס מייצגת 2%-3% משוק הצבע בישראל. כמו כן, כאשר אייס מעלה דרישות להנחות חריגות, סביר להניח כי גם בהום סנטר יעלו דרישות דומות. עם זאת על הקשר עם הום סנטר אמר דיין, "עם הום סנטר הגענו להבנה. אנחנו אפילו מרחיבים פעילות שם. יש שם תנאים הוגנים ושווה לנו להיות שם".

 

תהליך היציאה של טמבור מחנויות אייס צפוי לארוך בין חודש ל-3 חודשים.

 

טמבור סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 11% במכירות. ברבעון הראשון של 2012, אז עוד נסחרה טמבור כחברה ציבורית, דיווחה החברה על מכירות של 207.3 מיליון שקל, כך שנראה כי ברבעון הראשון של 2013 הגיעה החברה למכירות של כ-230 מיליון שקל.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x