$
קמפיין עולמי

קמפיין עולמי: לתפוס את הרגע

לפעמים פשטות המחשבה היא זאת שמעוררת את הקנאה. להגיד "בוא נראה את צ'רצ'יל מצלם את עצמו" כדי להדגים כמה העיתון קרוב לחדשות, זה מבריק בדיוק כמו שזה פשוט

טל ריבן 09:0013.06.13

השבוע אני מקנא בקמפיין הפרינט לעיתון "Cape Times" מדרום אפריקה. סדרת המודעות מציגה תצלומים מפורסמים שהופיעו על שער העיתון והפכו לאייקונים (כמו צ'רצ'יל עם הסיגר או המלח האמריקאי המנשק בחורה), רק שהפעם הם מוצגים עם טוויסט. כל התמונות מראות את המצולם מצלם את עצמו באמצע הסיטואציה עם הסמארטפון. המשפט שמלווה את הקמפיין אומר: אתם לא יכולים להיות קרובים יותר מזה אל החדשות.

 

  • הלקוח: Cape Times
    הלקוח: Cape Times
  • בשביל הילדים?
    בשביל הילדים?
  • קמפיין עולמי לתפוס את הרגע
    קמפיין עולמי לתפוס את הרגע
  • קמפיין עולמי לתפוס את הרגע
    קמפיין עולמי לתפוס את הרגע

 

לפעמים פשטות המחשבה היא זאת שמעוררת את הקנאה. להגיד "בוא נראה את צ'רצ'יל מצלם את עצמו" כדי להדגים כמה העיתון קרוב לחדשות, זה מבריק בדיוק כמו שזה פשוט. מה שהופך את זה לבולט ומצחיק הוא החיבור המפתיע בין אייקון תקופתי, כמעט בלתי מושג, לאלמנט כל כך עכשווי, יומיומי ונגיש כמו לצלם את עצמך עם המכשיר הנייד. האקט הזה, המאפיין משהו מאוד א־פורמלי, בחיבור עם הצילום העיתונאי המכובד והמרוחק, מייצר אצל הצופה רגש שונה לאייקון מוכר, שהופך מאדם ברומו של עולם לאדם כמוני וכמוך. הביצוע המושלם של חיבור היד המצלמת לצילום המקורי גורם לצופה להאמין למניפולציה, ומכאן הדרך למסר קצרה. ההברקה בעיצוב באה לידי ביטוי במיקומו של העיתון המקורי עם השער המפורסם, בחלקה התחתון של המודעה, כדי ליצור חיבור מיידי בין הסיטואציה החדשה למקור.

 

עכשיו, תארו שהצנחן המפורסם מהצילום בכותל מחזיק ביד את הסמארטפון ומצלם את עצמו.

 

הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב באדלר חומסקי

בטל שלח
    לכל התגובות
    x