$
פרסום ושיווק

אסם בעקבות יוניליוור: מעלה מחירים בעד 6%

החברה הודיעה בין היתר על התייקרות של 3.7% בדגני הבוקר, 6.1% בקפה, 5.6% במוצרי מאפה ו-5.8% בחטיפים. תנועת ישראל יקרה לנו: " שביתת קונים מתמשכת היא צו השעה: הכח הצרכני החזק במדינה אלו אנו, אזרחי ישראל הנתונים כעת תחת מתקפת מחירים"

גיל קליאן 10:0227.09.12
תחזיות הקמעונאים להתייקרויות גורפות מצד הספקים הגדולים מתחילות להתממש. אחרי יוניליוור שייקרה כמעט את כל המחירון שלה, גם אסם מעלה את מחירי המוצרים שלה. עם זאת, בניגוד לחברות המזון הגדולות האחרות, אסם לא הספיקה להעלות את מחירי המוצרים לפני המחאה החברתית של הקיץ הקודם – ונאלצה למשוך עליית מחירים שביצעה לפני הקיץ לאור הזעם הצרכני ששטף את שוק המזון.

 

אסם טוענת כי בארבע השנים האחרונות העלתה מחירים פעם אחת בלבד (בינואר 2011), בשיעור ממוצע של 3.6%. כעת מעלה החברה את מחיריה ב-4.8% בממוצע, כאשר את מחירי מטרנה היא לא משנה (מוצר זה ממילא נמכר כבר היום בהפסד לקמעונאים, שמנסים באמצעות מוצרי התינוקות למשוך קונים לחנות).

 


 

כעת הודיעה אסם על עליית מחיר של 3.7% בדגני בוקר, של 6.1% בקפה, של 2.3% בחמוצים של בית השיטה, של 3.6% בתחום הקולינרי (פסטות, רטבים, קטשופ וכדומה), של 5.6% במוצרי מאפה, של 5.8% בחטיפים, של 4.1% במוצרי הסלטים של צבר ושל 4% במוצרי טבעול.

 

גם הבמבה מתייקרת גם הבמבה מתייקרת צילום: שאול גולן

 

מאסם נמסר כי "מאז ינואר 2011, התייקרו בעשרות אחוזים חומרי הגלם שעליהם מבוססים מוצרי אסם וביניהם חיטה, תירס, סויה ושמן . בנוסף לכל אלה עלו מחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה בעשרות אחוזים שהוסיפו עשרות מיליוני שקלים לעלויות הייצור.

 

"בזכות צעדי התייעלות עמוקים הצליחה קבוצת אסם לספוג חלק ניכר מההתייקרויות ולדחות את עליית המחירים: שיטות שאומצו מנסטלה העולמית הוטמעו במפעלים ואפשרו חיסכון ברצפת הייצור, צומצמו הוצאות ההנהלה והמטה, קוצצו הוצאות שיווק, מפעל תחליפי הבשר בארה"ב מוזג למפעל "טבעול" בישראל ועוד.

 

"פעולות אלה סייעו לקבוצה להימנע מהעלאת מחירים במשך קרוב לשנתיים, אך צעד זה הפך למחויב המציאות על רקע גל ההתייקרויות האחרון. גם עליית מחירים זו מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה בהוצאות הייצור והתיפעול".

 

איציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג', לא יצא בקריאה להחרים את מוצרי אסם, אך מסר כי "זהו צעד שיכניס 8 מיליון אזרחים לסחרור כלכלי יקר ומיותר. על שר התמ"ת שלום שמחון לפעול מיידית להורדת מחירים בכל הכלים המצויים בידיו".

 

תנועת "ישראל יקרה לנו", מסרה בתגובה, "זוהי מתקפה מתואמת על הכיס של אזרחי ישראל, תלמה (יוניליוור) ואסם שולטות בתחום דגני הבוקר ומעלות מחירים ביחד וללא הצדקה. מחיר הסוכר, שהוא מרכיב מרכזי בדגני הבוקר, ירד בעולם ב-30% ממחירו לפני שנה – אבל החברות מספרות לנו על "עליית מחירי הסחורות.

 

"אסם אף מעלה את מחירי הקפה – זאת למרות שמחיר הקפה בבורסת הסחורות בעולם צנח בכמעט 50% מאז אפריל 2011. ממשלת ישראל מוכיחה אזלת יד בטיפול במחירי המזון הגבוהים בעולם - עוד לפני ההעלאות האחרונות העלאות שהחלו באישור המופרך שנתן משרד התמ"ת להעלאת מחיר הלחם. רק כעת, כאשר הסוסים כבר ברחו מהאורווה נענה משרד התמ"ת לבקשתנו ובודק מחדש את האישור שנתן להעלייה של 6% במחיר הלחם שנתן באוגוסט. המהלך כולו מראה כי התמת הוא משת"פ של קרטל המזון.

 

"הדרך היחידה שנותרה בפני הציבור הישראלי להגיב למתקפה זו היא 'שביתת קונים'. להקפיד לקנות רק מה שצריך. כאשר הממשלה והיצרנים רוצים להרוויח 6% יותר – על הציבור כולו להגיב בכך שהוא יקנה 6% פחות. רק על ידי צמצום קניות נוכל לללמד לקח את מי ששולח יד לכיס של אזרחי ישראל. שביתת קונים מתמשכת היא צו השעה: הכח הצרכני החזק במדינה אלו אנו, אזרחי ישראל הנתונים כעת תחת מתקפת מחירים".

 

משופרסל נמסר, "שופרסל ממשיכה לקבל פניות מספקים בנושא העלאות מחירים. שופרסל תיבחן בקרוב את מכלול הבקשות שיופנו ותגבש את עמדתה ביחס אליהן".

 

להלן תגובת מגה: "רשת מגה קיבלה היום לידיה את המחירונים החדשים של חברת אסם. אנו נמצאים בעיצומה של תקופה בה ספקים רבים מבקשים לשנות את מחירוני מוצריהם. וכפי שעשינו במהלך השנה האחרונה, בכוונתינו לפעול ככל שניתן כדי למזער את עליית המחירים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x