$
פרסום ושיווק

אולד ספייס נופל אחרי ההשקה

נתח השוק של הדאודורנט הוותיק מבית פרוקטר אנד גמבל ירד בתוך חודשיים מ־7.9% ל־2.5%

אורנה יפת 09:1112.06.12

ארבעה חודשים לאחר השקתו ומותג הדאודורנטים לגברים, אולד ספייס, מתקשה להתרומם. לפי נתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט", המותג מבית פרוקטר אנד גמבל סובל מדי חודש מירידה חדה בנתח השוק הכספי.

 

אולד ספייס הוצב על המדפים בפברואר האחרון ובאותו חודש הגיע לנתח שוק כספי של 7.9% מקטגוריית הדאודורנטים לגברים - המגלגלת בישראל 114.6 מיליון שקל בשנה. במרץ ירד המותג לנתח של 4.5% ובאפריל צנח ל־2.5% בלבד. לזכותה של פרוקטר ייאמר כי למרות השקת אולד ספייס, היא הצליחה לשמור על כוחו של המותג החזק שלה, ג'ילט. מי שנפגעו בעיקר מהשקת אולד ספייס היו המותגים הקטנים שהנאמנות אליהם נמוכה יחסית כגון טיטניום, אדידס, רייט גארד, קרמה מן, רקסונה וניוואה.

 

פרסומת לאולד ספייס פרסומת לאולד ספייס

 

המותג המוביל את קטגוריית הדאודורנטים לגברים הוא אקס מבית יוניליוור, שלא רק שלא נפגע מהשקת אולד ספייס, אלא אפילו התחזק מעט: אם בפברואר הוא אחז בנתח שוק כספי של 29.1%, במרץ הוא אמנם ירד ל־26.3% אבל באפריל הוא התחזק ל־30.1%.

 

הנתונים של נילסן מייצגים את השוק המבורקד המתבסס על נתוני הקופות של רשתות השיווק העצמאיות והמינימרקטים הפרטיים, בשילוב נתוני הפארמים מפאנל הצרכנים שבודק נילסן.

 

 

כאשר השיקה פרוקטר את אולד ספייס היא הביעה ציפייה להגדיל את קהל היעד הגברי שלה, המבוסס על צרכני ג'ילט הנאמנים למותג. פרוקטר השיקה בישראל 17 מוצרים של אולד ספייס הכוללים, בין השאר, ג'ל רחצה, ספריי גוף, דאודורנטים מבושמים ואפטר שייב. בימים אלו חזרה פרוקטר לפרסם בטלוויזיה את אולד ספייס.

 

פרוקטר אנד גמבל בתגובה: "קיים פער לגיטימי בין ההשקה להיום, אבל זה פער של 3% ולא של 6% כפי שהצגתם. הנתונים שבידיכם לא מדויקים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x