$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": ויטה פרי גליל מייקרת את שימורי הירקות ב-3%

מיצרנית המזון נמסר כי העלייה נובעת מהתייקרות תשומות הייצור וחומרי הגלם; אושיק אפריים, מנכ"ל החברה: "זה לא שהתעוררנו בוקר אחד והחלטנו להיות חזירים"

אורנה יפת 13:1329.05.12

עוד יצרנית מזון מעלה מחירים. ל"כלכליסט" נודע כי ויטה פרי גליל תעלה את המחירים של שימורי הירקות ב-3%. החברה הודיעה לרשתות השיווק כי החל מ-1 ביוני יתייקרו שימורי התירס, אפונה, שעועית, חומוס ופול.

 

אושיק אפריים, מנכ"ל ויטה פרי גליל, אישר את המידע ומסר כי העלייה נובעת מהתייקרות תשומות הייצור וחומרי הגלם. לדבריו, "זה לא שהתעוררנו בוקר אחד והחלטנו להיות חזירים. המוצרים שלנו נמכרים במחירים עממיים לעומת המתחרים - מרק עוף שלנו נמכר ב-10 שקלים לעומת 24 שקלים של המתחרים, וקטשופ שלנו נמכר ב-9 שקלים לעומת 13 שקלים של המתחרים. לא העלנו מחירים שנה וחצי, ומאידך השנה יש לנו תוספת של 3 מיליון שקל על הוצאות אנרגיה, תוספת של 1.5 מיליון שקל לתאגידי המים, חוק האריזות ועכשיו רוצים להוריד גם את המכס על הטונה. איך אנחנו יכולים להחזיק מעמד?".

 

עוד הוסיף אפריים, "אני לא מוכר שוקולד מיובא. אני תוצרת מקומית. ואם מעלים את המחיר לחקלאי, אין שום סובה שאני לא אעלה את המחיר לקמעונאי. אין לי ברירה".

 

גל עליות מחירים גל עליות מחירים צילום: עמית שעל

 

עליית המחיר של ויטה פרי גליל מתווספת לעליות מחיר שביצעו לאחרונה יצרניות ויבואניות מזון ומוצרי צריכה, וזאת למרות האיומים על חידוש המחאה והתנגדויות מצד רשתות השיווק. כך ייקרה דיפלומט את קטשופ היינץ ב-10%, את טונה סטארקיסט ב-5%-15% ואת שיבולת השועל קוואקר ב-5%. קבוצת נטו ייקרה את טונה ויליגר ב-10%, פרוקטר אנד גמבל ייקרה ב-4-6% את שמפו פנטן, מוצרי הד אנד שולדרס ונוזל הכלים פיירי ושדסטובית העלתה כמה ממוצרי פלמוליב ב-5-8%.

 

מי שלא הצליחה לבצע עליית מחיר הייתה יבואנית פררו רושה ליימן שליסל, שכפי שנחשף ב"כלכליסט", ביטלה את עליית המחיר שאמורה הייתה להכנס לתוקף באמצע חודש מאי. ליימן שליסל התכוונה לייקר ב-5% את מרבית מוצרי חטיבת פררו רושה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x