$
פרסום ושיווק

כך משתילים יוצאי אמ"ן תוכן שיווקי בשידורים חוזרים

סימבי, סטארט־אפ מלוס אנג'לס שאחד ממייסדיו הוא בנו של דב בהרב, משתיל פרסומות בסדרות שכבר צולמו וכך מגדיל את ההכנסות של בעלי התוכן

ניר נתן, לוס אנג'לס 08:5722.03.12
הממירים המאפשרים לדלג מעל מקבצי הפרסומות הפחיתו מהאפקטיביות של הפרסום הטלוויזיוני. יותר מפרסמים מבינים שהדגש עובר לתוכן השיווקי, שהופך לאמצעי המוביל להחדרת מסרים פרסומיים. זו בדיוק הנקודה שבה משתלב רועי בהרב, המנכ"ל ואחד המייסדים של סימבי (SeamBI, ראשי תיבות של Seamless Brand Integration) המתמחה בהשתלה דיגיטלית של תוכן שיווקי בסדרות טלוויזיה קיימות.

 

סימבי מאפשרת לבעלי הזכויות לגרוף הכנסה נוספת באמצעות השתלה של תכנים פרסומיים חדשים בסדרות שכבר צולמו ומיועדות לשידור חוזר. כך, למשל, אפשר להבחין בכוס של רשת הכריכים "סאבוויי" שצצה לה לפתע על שולחנם של גיבורי הסדרה "איך פגשתי את אמא"; או בפורד חדישה החולפת לה על פני שלט המבשר על סרט של סוני. המשותף לכוס ולמכונית: שני המוצרים לא היו קיימים כשהסדרות צולמו, והושתלו בדיעבד.

 

לפני הפרסום לפני הפרסום

 

אחרי הפרסום אחרי הפרסום

 

עיניים ליוטיוב

 

סימבי משלבת את התוכן השיווקי ומתאימה אותו לקהל היעד של השידורים החוזרים, כך שהם הופכים ליותר רלבנטיים למפרסמים. התוצאה היא מקור הכנסות חדש ומבטיח. "המערכת שלנו", מסביר בהרב, "מאפשרת למפרסמים לראות אילו שטחי פרסום פנויים בכל יום, ולשבץ בהם פרסומות לצורך מיחזור השטחים".

 

ענף השידורים החוזרים המשודרים בסינדיקציה (בכמה ערוצים במקביל) מגלה עניין רב בסימבי. החברה כבר משתפת פעולה עם חטיבות הסינדיקציה של פוקס ורשת CW ועם גופי שידור הוליוודיים נוספים שזהותם נשמרת בסוד, לפחות בינתיים.

 

בעתיד תתרחב סימבי גם לענף הסרטים ולווידיאו־קליפים של אמנים מוזיקליים באתרים כמו יוטיוב ומייספייס. בינתיים היא משתפת פעולה עם מרבית חברות המוזיקה, וכעת מחזרת אחר אתרי הווידיאו הגדולים.

 

"אנחנו מאפשרים לבעלי התוכן להרוויח כסף נוסף מאותם תכנים שכבר הופקו ללא מאמץ נוסף", מסביר בהרב ומוסיף: "כך אפשר להחליף בנוחות ובקלות את התוכן השיווקי, ולהתאים אותו לשווקים ולקהלים שונים כמו מכירת באנרים באינטרנט".

 

סימבי הוקמה ב־2006 על ידי יוצאי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, שצירפו אליהם את מיקי תמיר, יזם סדרתי שהקים בעבר את חברת אורד. המימון גויס בשני סבבים ממשקיעים פרטיים ישראלים ואמריקאים.

 

הטכנולוגיה של סימבי מוגנת בפטנט והיא פותחה בישראל, שבה גם מבוצעים השירותים ההנדסיים. ב־2008 נפתחו המשרדים בשרמן אואקס, פרבר צפוני של לוס אנג'לס, וסימבי החלה לשתף פעולה עם חברת מודרן וידיאו פילם של משה ברקת, המספקת שירותי עריכה לאינספור סדרות הוליוודיות. ב־2009 החלה סימבי לרשום הכנסות ראשונות, ומאז הן צומחות במקביל להתרחבות התפוצה של הממירים המקליטים.

 

סימבי עובדת בשיתוף פעולה עם מפיקי הסדרות כדי לקבוע כיצד יושתל התוכן השיווקי, ואילו מפרסמים ייקחו בו חלק (מדובר ביותר מ־100 מפרסמים שבהם ענקי מזון מהיר, יצרני רכב, בתי קזינו ואולפנים הוליוודיים). בכל פרק של סדרה נבנים שלושה שטחי פרסום, ואת התוכן השיווקי אפשר למקם במקומות שונים - משלטי חוצות ותחנות אוטובוסים ועד לפנים הבית.

 

בעלי הזכויות מוכרים באמצעות מתווך (סינדיקטור) את שטחי הפרסום לשני סוגי מפרסמים: לגופים גדולים כמו מקדונלד'ס המפרסמים בקנה מידה ארצי, כך שהתוכן השיווקי מפורסם בו־זמנית בכל תחנות הטלוויזיה בארה״ב; או למפרסמים מקומיים, הרוכשים פרסום רק בתחנות מקומיות.

 

המטרה: רשת עצמאית

 

המודל של סימבי מבוסס על גביית עמלות עבור יצירת שטחי הפרסום ושיבוץ הפרסומות. אולם עיני בהרב נשואות כבר למודל הבא: השקת רשת פרסום עצמאית בתחילת 2012, שתמכור פרסום סמוי. לדברי בהרב, בשנתיים האחרונות נמכרו יותר מ־1,000 שטחי פרסום שמייצגים 5,000 הזדמנויות לפרסום חוזר כלל־ארצי (המקנה חשיפה ל־1–2 מיליון צופים) ומקומי.

 

תעריף כל יחידת פרסום המציגה תוכן שיווקי ל־10–15 שניות עומד על מחצית מעלות ספוט של 30 שניות. הרשת של סימבי תציע חבילות הכוללות סדרות, בהן "קוראים לי ארל" ו"איך פגשתי את אמא". "המפרסם לא יוכל לבחור פרק מסוים אך יקבל חשיפות על פני הסדרות. כרגע יש מלאי של 15 מיליון חשיפות ביום, אבל הפוטנציאל רק בסינדיקציה עומד על 150 מיליון חשיפות, לא כולל הכבלים". לדברי בהרב, "הפוטנציאל יכול להגיע למיליארדי דולרים".

 

 

סימבי

שנת הקמה: 2006

מוצר: מתמחה בהשתלת תוכן שיווקי בסדרות שכבר צולמו

מכירות: 1,000 שטחי פרסום בשנתיים האחרונות

מנכ"ל: רועי בהרב, בנו של דב בהרב, יו"ר תע"א ולשעבר מנכ"ל אמדוקס

משרדים: רעננה ולוס אנג'לס

בטל שלח
    לכל התגובות
    x