$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": לוקסאוטיקה ויתרה על הרכישה של אירוקה

תאגיד המשקפיים הבינ"ל משך את בקשת המיזוג שהגיש לממונה על הגבלים עסקיים בגלל חילוקי דעות על ביצוע העסקה

אורנה יפת 07:0226.01.12

תאגיד לוקסאוטיקה העולמי משך את הבקשה למיזוג עם רשת המשקפיים אירוקה שבבעלות מייקל וולף, כך נודע ל"כלכליסט".

 

יחד עם זאת, מצד התאגיד נמסר כי הצדדים מנסים לבצע שיתוף פעולה ארוך טווח כתחליף לעיסקה שלא יצאה לפועל. עסקת המכירה של הרשת לתאגיד העולמי תמורת 20 מיליון יורו נחתמה לפני ארבעה חודשים בלבד, אך כנראה נקלעה למבוי סתום על רקע חילוקי דעות שנתגלו בפגישות שנתקיימו בין הצדדים לאחרונה.

 

גורמים המקורבים לעסקה מסרו ל"כלכליסט" כי לא מן הנמנע שגם קשיים שהערים על המיזוג הממונה על הגבלים עסקיים דיויד גילה גרמו ללוקסאוטיקה לחזור בה מביצוע הרכישה.

 

 

מרבית השחקנים בענף האופטיקה התנגדו לעסקה, היות שחששו מהתחזקות כוחה של לוקסאוטיקה, אחת המשווקות הגדולות בתחום משקפי השמש. אילו העסקה היתה יוצאת לפועל, לוקסאוטיקה היתה מחזיקה גם ברשת קמעונאית. סוגיה זו העלתה אצל המתחרים את החשש כי התאגיד ינצל את כוחו וישווק בחנויות בעיקר את המותגים שבבעלותו, מה שימנע תחרות בשוק.

 

קבוצת לוקסאוטיקה הנה בעלת זיכיונות ייצור של מותגי יוקרה, ובהם בולגרי, ברברי, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, דונה קארן, פולו ראלף לורן, פראדה, ורסאצ'ה וטיפאני. מותגי הבית של החברה הם ריי־באן, אוקלי, ווג ופרסול. ללוקסאוטיקה רשת סיטונאית בינלאומית המפעילה סניפים ב־130 מדינות, תחת השם ‏‏‏Sunglass Hut‏. כוונת החברה היתה לוותר על השם אירוקה ולמתג את הרשת תחת השם ‏‏‏Sunglass Hut.

 

רשת אירוקה מפעילה 64 סניפים, הממוקמים ברובם בקניונים ברחבי הארץ. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על כ־130 מיליון שקל. העסקה עם לוקסאוטיקה לא כללה את חברת עינית, המתמחה במכירה סיטונאית של מוצרי פרימיום בתחום האופטיקה, שלה מחזור מכירות של כ־50 מיליון שקל בשנה. וולף התכוון למכור את הרשת הקמעונאית ולהמשיך את פעילותו בחברת עינית.

 

מלוקסאוטיקה נמסר בתגובה: "לוקסאוטיקה בדרך כלל לא מגיבה לשמועות בנושאים עסקיים. יחד עם זאת לוקסאוטיקה ואירוקה עובדים על שיתוף פעולה ארוך טווח בשוק אסטרטגי כמו ישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x