שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

מריח כמו 7 מיליון דולר

יזם ישראלי המציא בקבוקון לבושם שמשגע את הפארמים באירופה

גיל קליאן 11:5410.01.12

7 מיליון דולר ממכירות ב־60 יום - זה מה שקרה כשבקבוקון הבושם למילוי עצמי שהמציא אדורם לשם פגש את המדפים של ענקית הקמעונאות הבריטית בוטס (Boots). חג המולד האחרון היה שמח במיוחד עבור לשם והחברה שהקים לחדשנות במוצרי צריכה, כשהבין שמכירות החג סידרו לו מקום קבוע במדפים של 3,000 סניפי הקמעונאית. לשם מעריך כי החברה תרשום מכירות של 15 מיליון דולר במוצר זה בלבד בשנה הראשונה.

 

"לקח לנו שנתיים להיכנס לבוטס", מספר לשם. "הם ערכו על המוצר בדיקות כמו האם הבקבוקון משנה את הצבע של הבושם, האם הוא גורם לתגובה אנטי־בקטריאלית וכמה לחיצות הספריי נותן. להיכנס לרשת כזאת זה כמו מבצע צבאי: אחרי המחקר זה עובר לשיווק, ומספיק שהמנהלת תצא לחופשת לידה כדי שלא תעלה על המדף".

 

המוצר, המאפשר מילוי בקבוקון קטן בבושם לנסיעות או לנשיאה בתיק, בסוף כן עלה על המדפים והגיע לצרכנים בבריטניה בשיא בהלת הקניות של חג המולד. בכך סגר את הרבעון האחרון של 2011 במכירת 30 מיליון בקבוקי בושם בבוטס. "הכל תקתק. הם החליטו על צבע, אריזה ומיקום. בימי ההדרכה כל מוכרנית בבוטס לומדת להמליץ על המוצר שלי לכל מי שקונה בושם".

 

אדורם לשם. כבש את בוטס וספורה אדורם לשם. כבש את בוטס וספורה צילום: תומי הרפז

 

לשם מספר שרשת הקוסמטיקה ספורה הקדימה את בוטס. לדבריו, המוצר שלו הוא אחד מעשרת המוצרים הנמכרים ברשת כבר שנתיים. מאז ההשקה לפני כשלוש שנים, הצליח לשם להכניס את הבקבוקון למכירה גם בחברות התעופה בריטיש איירווייס ו־KLM, וכן לרשתות סירס, קיי מארט, וולגרין ובד בת' אנד ביונד בארה"ב. לשם מעריך כי המוצר שלו זמין למכירה בכ־50 אלף נקודות בעולם. זה לא רע לעצמאי בן 38, שעובד מדירה במרכז תל אביב. "אנחנו רוצים עכשיו לעבור למשרדים אמיתיים", הוא אומר.

 

לשם למד מינהל עסקים ומשפטים, עבד בחברת הייעוץ שלדור כשנתיים, ומשם עבר לחברה לייעוץ אסטרטגי בדנמרק. שנה אחר כך חזר לישראל לתפקיד סגן נשיא לפיתוח עסקי ואסטרטגיה בפארם־אפ של אודי פוזיס. בגיל 31 פתח את ICG ונצ'רס, במטרה למצוא מוצרים חדשניים בתחום מוצרי הצריכה. פרט לבקבוקון הבושם, הוא מוכר גם מראת איפור עם תאורת לד ותיק איפור עם מראה מתכווננת, ומבטיח להשיק עוד מוצרים שינסו להפוך שווקים מסורתיים. את כל מוצרי הקוסמטיקה והאיפור הוא גם מוכר תחת המותג FLO.

תיאורטית, כל סיני יכול לזייף את המוצר שלך בתוך זמן קצר.

 

"לא קשה לזייף מראה עם לדים, אבל כן קשה למצוא את הספקים הנכונים. מישהו יכול להסתובב בסין חודש ולמצוא מישהו שייצר לו בדיוק את המוצרים שלי, אבל היצרן שלו עלול להשתמש בכימיקלים אסורים או יעסיק ילדים, ואין לו גישה לרשתות האלה. הנכס האמיתי שלי הוא הגישה לרשת, וזה נבנה עם המון מזל ועבודה קשה. בלי קשר, כבר מעתיקים אותנו. זכינו לא מזמן בעימות עם חברה אמריקאית גדולה בשם SAS, שהעתיקה את מוצר הבושם אחד לאחד ושיווקה אותו לקמעונאיות ענקיות. אחרי שניצחנו אותם, קיבלנו גם את הלקוחות שלהם. אני מודה להם מאוד על זה, כי עלות רכישת לקוח בתחום הזה היא אדירה".

 

תחומים נוספים שתיכנס אליהם?

"התחלתי לשווק מוצרים להגנה על האם והתינוק. הראשון משווק בסופר־פארם וביפן: כיסוי לעגלה מחומר של מסכת מנתחים, שמספק לתינוק אוויר מסונן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x