$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": רמי לוי לא ייכנס כשותף באופטימיל

לוי: "הקמעונאים שמעו שאני אמור להיות שותף באופטימיל, והוציאו אותו מהמגוון". ברשתות טוענים כי המוצר ירד בשל מכירות נמוכות וללא קשר ללוי

אורנה יפת 07:4502.01.12

בעלי רשת שיווק השקמה רמי לוי לא ייכנס לשותפות עם חברת מדיצ'י מדיקל ביבוא תחליף חלב האם אופטימיל. ל"כלכליסט" נודע כי במקביל, המוצר ירד ממדפי רשתות השיווק מגה וויקטורי, ובשופרסל הורידו אותו מרוב סניפי שופרסל שלי וצמצמו משמעותית את שטח המדף שלו באחרים.

 

"ברגע

שהשוק שמע שאני אמור להיות שותף באופטימיל, הקמעונאים התחילו להוציא אותו מהמגוון", התייחס אתמול (א') לוי לנושא. לדבריו, "קמעונאים לא רוצים לקנות את המוצר כי זה רמי לוי וזו בעיה לא קטנה. אם אופטימיל יימכר רק בשופרסל שלי, אני אתקשה להוריד את המחיר שלו ואז המטרה שלשמה רציתי להיכנס כשותף לא תושג". מנגד, ברשתות טוענים כי המוצר ירד בשל מכירות נמוכות וללא קשר ללוי.

 

לוי הסביר אתמול כי הצדדים היו אמורים להגיע למצב שבו יוזל מחיר הייצור של המוצר בצרפת, כדי שיהיה אפשר למכור אותו במחיר זול יותר בארץ, אך מטרה זו לא הושגה. "הרשת שלי מחזיקה 6.5% מהשוק ו־8.5% מהשוק בתחום מזון התינוקות. אני לא יכול להוביל לבד מהלך של הוזלת מחיר האופטימיל". לוי השקיע מיליוני שקלים ברכישת מלאי של מוצרים מבעלי מדיצ'י, שרגא ברוורמן. הסכום סייע לחברה, שנקלעה לקשיים, להגיע להסדר חובות עם הבנקים. בימים האחרונים החל ברוורמן לחפש שותף חלופי לחברה.

 

נוטרילון בקמפיין ראשון בטלוויזיה

 

את מקומו של אופטימיל ברשתות השיווק תופס השחקן החדש בשוק, נוטרילון של חברת טבע. לקראת ההשקה רכשה החברה שטחי מדף גדולים ברשתות, וזאת כדי להגדיל את הנראות שלו בשטח. המלחמה בשוק תחליפי החלב קיבלה ביטוי נוסף במוצאי שבת, אז עלתה טבע לראשונה עם קמפיין טלוויזיה לנוטרילון. בקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, השקיעה טבע כמיליון דולר. מטרנה אף היא נמצאת בימים אלה עם קמפיין טלוויזיה באוויר, תחת המסר הוותיק "הכי קרוב לאמא", ועד לפני כשבועיים קידמה גם חברת התרופות אבוט את הפורמולה החדשה אדוונס פלוס.

 

"המחסור באופטימיל - בגלל עלייה בביקוש"

 

ברוורמן מסר בתגובה כי "נושא השותפות עם רמי לוי לא היה על הפרק מעולם. לוי גיבה אותנו ברכישה מסיבית של תחליפי חלב ובהורדת מחירים, אך לא דובר על שותפות". בעניין רשתות השיווק מסר ברוורמן כי "לא ידוע לי על כך שהמוצר יצא מהמגוון. יש מחסור באופטימיל בעקבות הורדת המחיר של המוצר, כי זה הגדיל את הביקוש".

 

משופרסל נמסר: "בדומה למוצרים אחרים שנמכרים פחות, גם אופטימיל נמצא בעיקר בסניפים הכוללים גיוון מוצרים רחב". במגה ובוויקטורי אישרו כי המוצר ירד מהמדפים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x