$
פרסום ושיווק

אולי הפעם? ניסיון נוסף להוציא מכרז לערוץ הייעודי מורשת

בשלב הראשון, המועצה לשידורי כבלים ולוויין מזמינה את הציבור להציג בפניה את עמדותיו ביחס למאפייני הערוץ. הפעם האחרונה שבה ניסו להקים ערוץ זה היתה בשנת 2004

שלי פריצקר 11:4727.11.11

בצל המשבר בשוק הטלוויזיה: המועצה לשידורי כבלים ולוויין מנסה להתניע מחדש את המכרז להקמת ערוץ יעודי למורשת ישראל שימומן על ידי פרסומות.

 

בשלב הראשון של המכרז המועצה מזמינה את הציבור להציג בפניה את עמדותיו ביחס למאפייניו של הערוץ. בין היתר, מתבקש הציבור לחוות דעתו

ביחס למאפייני קהל היעד של הערוץ, תוך התייחסות לשאלת התאמתו של הערוץ לקהל יעד חרדי, דתי, מסורתי וחילוני. בנוסף, נתבקשה עמדתו ביחס לתכניו של הערוץ, סוגי התוכניות ומגוון הנושאים שייכללו בשידוריו, היקף השידור של תוכניות מהפקות מקומיות ואופן הפעלת הערוץ בימי שבת ובמועדי ישראל.

 

הפעם האחרונה שבה ניסו להקים ערוץ זה היתה בשנת 2004, אז יצא המכרז הראשון ובו זכתה קבוצת "אלף מורשת תקשורת בע"מ", אך לאחר מספר דחיות בהעלאת הערוץ התברר כי אין ביכולתה לעמוד במשימה ולכן זכייתה בוטלה. במועצה טוענים כי עתה האטרקטיביות של ערוץ שכזה עלתה בשל ההחלטה להכליל את הערוצים הייעודיים במערך עידן פלוס, בנוסף לשידורם בכבלים ובלוויין. עוד נטען כי מספר קבוצות כבר הביעו עניין ובהן בעלי עסקים מן המגזר החרדי ובעלי הון המחוברים לתקשורת הכללית, הכתובה והמשודרת.

 

מהם ערוצים יעודיים? בסוף שנות ה-90, החליטה הממשלה לאשר הקמת 6 ערוצים יעודיים ששידוריהם ימונו באמצעות פרסומות, אולם מאז הוקמו רק ערוץ המוסיקה 24, ערוץ 9 בשפה הרוסית וערוץ ערבי אמור לעלות לאוויר בשנה הקרובה. יש לציין כי לאחרונה הוחלט להקפיא את המכרז לערוץ חדשות לנוכח המשבר בענף הפרסום.

 

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ניצן חן, מסר כי "המועצה רואה חשיבות ציבורית רבה בהקמתו של ערוץ ייעודי למורשת ישראל, במובנה הרחב, שיכלול מגוון נושאי תרבות יהודית, היסטוריה יהודית וכיו"ב. מדובר בתכנים שלצערי אינם זוכים לביטוי מספק בשידורי הטלוויזיה הקיימים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x