$
פרסום ושיווק

פרסום ראשון - סטורנקסט: חרם הצרכנים על תנובה השפיע, אך לא באופן דרמטי

עפ"י הנתונים, נתח השוק של תנובה עומד בשבוע האחרון על 53.4%, לעומת כ-56% באוגוסט. לשטראוס נתח שוק של 25.3% ולטרה 11.2%

גיל קליאן 15:0821.09.11

נתוני סטורנקסט לשבוע שעבר מגלים את מה שמקררי החלב כבר גילו - חרם הצרכנים השפיע על נתח השוק של תנובה, אך לא באופן דרמטי. על חשבונה של תנובה התחזקו המחתרות טרה, שטראוס ואף מחלבות גד.

 

מגמה מעניינת נוספת שמגלים הנתונים היא כי כלל קטגוריית מוצרי החלב התכווצה במונחים כספיים מתחילת החודש, כאשר המגמה התעצמה בשבוע הראשון של החרם על תנובה.

 

 

 

אתמול הוצגו ב"כלכליסט" נתונים של הימים האחרונים שהגיעו מרשתות השיווק וחשפו התמתנות בחרם, כאשר נתוני סטור נקסט הנחשפים כעת מתייחסים לשבוע שעבר ולא לשבוע הנוכחי. כמו כן נתוני סטור נקסט משקללים את קניות הצרכנים במקרר החלב וכן במעדניה.

 

נתוני סטור נקסט לשבוע שהחל ב-11 בספטמבר (באותו יום התקיימה הפגנת הסטודנטים מול ביתה של זהבית כהן, יו"ר תנובה, יום לפני תחילת החרם הרשמי שהחל ביום שני בערב באותו שבוע) חושפים נתח שוק של 53.4% לתנובה, לעומת נתח שוק של כ-56% בחודש אוגוסט. שטראוס נהנתה מנתח שוק של 25.3% באותו שבוע, לעומת נתח שוק של 24%-24.3% באוגוסט.

 

טרה חזרה למקום השלישי בשוק, לאחר שבימי מחאת הקוטג' היו שבועות בהם היא עברה את נתח השוק של שטראוס. החברה הציגה נתח שוק של 11.2% בשבוע שהחל ב-1 בספטמבר, לעומת נתח שוק של 10.2%-10.4% בחודש אוגוסט. הפתעה נוספת הגיעה מכיוונה של גד, שצמחה מנתח שוק של כ-2.8% באוגוסט לנתח שוק של 3.1% בשבוע של ה-11 בספטמבר וכן בשבוע שקדם לו.

 

כמו כן, מבחינת היקף השוק עמד שוק החלב לפי סטור נקסט על 157-149 מיליון שקל בשבוע המקביל באוגוסט, ואילו בשבוע של תחילת החרם על תנובה ירד היקף השוק כולו לכ-148 מיליון שקל. למעשה, בשבוע תחילת החרם רשם השוק כולו ירידה בהיקף הפעילות של כ-5.9% לעומת השבוע שהחל ב-28 באוגוסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x