$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": מגה נכנסת לקטגוריית דגני הבוקר

אחרי שהכריזה על קרב חיתולים מול חוגלה־קימברלי, יוצאת רבוע כחול כעת נגד תלמה־יוניליוור ואסם־נסטלה - ומשיקה מותגי קורנפלקס שיתומחרו ב־15%–20% פחות מהמותגים הוותיקים

אורנה יפת 09:0728.07.11

רשת המזון מגה תיכנס בשבוע הבא לקטגוריית דגני הבוקר, עם מוצרים שיתחרו במובילת הקטגוריה תלמה־יוניליוור - כך נודע ל"כלכליסט". אחרי שפתחה חזית נגד חוגלה־קימברלי עם יבוא של חיתולים מטורקיה, נכנסת כעת מגה לקטגוריה נוספת בתחום המותג הפרטי, ותנסה לנגוס בנתח השוק של יוניליוור ובהמשך גם באסם־נסטלה ובקלוגס.

 

בשלב ראשון תצא הרשת עם שני מוצרים - קורנפלקס רגיל באריזת 750 גרם, המקביל לקורנפלקס תלמה הקלאסי של יוניליוור, וקורנפלקס מצופה סוכר באריזת 1 ק"ג, שיתחרה במותגים שוגי של יוניליוור ופרוסטיס של קלוגס. בשלב הבא תשיק מגה, תחת המותג הפרטי, מוצרים מקבילים לברנפלקס וכריות של יוניליוור. המוצרים של מגה יימכרו, על פי ההערכות, במחיר הנמוך ב־15%–20% מהמותגים המקבילים להם בקטגוריה.

 

 

 

את הקורנפלקס תחת המותג הפרטי תייבא עבורה חברת ויליפוד מהיצרן הגרמני Hahne. כיום משווק המוצר תחת שם החברה הגרמנית בכמה נקודות מכירה, אך הוא לא נמצא על מדפי מגה, ומחזיק נתח זעום בלבד מהקטגוריה. את אריזות הקורנפלקס של מגה עיצב המעצב ברוך נאה.

 

ביום שני ערכה מגה כנס לספקים בהשתתפות מנכ"ל הרשת זאב וורמברנד, שהודיע כי בכוונת החברה להמשיך לפתח ולהרחיב את המותג הפרטי לקטגוריות נוספות.

 

מגה אינה רשת השיווק הראשונה שנכנסת לקטגוריה של דגני הבוקר: קדמה לה שופרסל, שהשיקה ב־2007 קורנפלקס במותג שופרסל, וכיום משווקת תשעה מוצרים תחתיו, בהם קורנפלקס, ברנפלקס, עינוגי פקאן ופיטפלקס (תואם ספיישל K ופיטנס). על פי נתוני נילסן, המותג הפרטי של שופרסל בדגני בוקר מחזיק נתח שוק של 1.3%.

 

קטגוריית דגני הבוקר הפכה בשנים האחרונות לקטגוריית לוס לידר ברשתות. באמצעות מבצעים על מוצרי הקטגוריה מושכות הרשתות את הלקוחות לסניפים. ב־12 החודשים האחרונים נמצאת הקטגוריה בירידה של 3.5%. בשנה שקדמה ליוני האחרון גלגלה הקטגוריה 764.5 מיליון שקל, לעומת 792.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כאמור, את הקטגוריה מובילה כיום תלמה יוניליוור עם נתח שוק כספי של 56.2%, כאשר אחריה מדורגת אסם נסטלה עם 25.4%. חמשת המותגים הראשונים בקטגוריה (כריות, קורנפלקס תלמה, פיטנס, דליפקאן וצ'יריוס) מהווים יותר מ־50% ממכירות הקטגוריה.

 

הקטגוריה נחלקת למוצרים למבוגרים ולמוצרים לילדים. בשנה האחרונה חזרה מובילת הקטגוריה יוניליוור לתמוך במוצרי הבייסיק, הקורנפלקס הצהוב (קמפיין עם הכדורסלן עמרי כספי) וברנפלקס (קמפיין עם אורנה בנאי), לאחר שהחברה סימנה אותם כמוצרי עוגן בקטגוריה. מותג אחר שנתמך חזק במדיה הטלוויזיונית הוא פיטנס של אסם־נסטלה, הפונה לנשים - מותג שהושק בישראל ב־2002 והצליח להתברג במקום השלישי בקטגוריה.

 

מיוניליוור נמסר: "כניסת מתחרים חדשים תורמת לצמיחת הקטגוריה. אנו מברכים על כניסת מוצרים חדשים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x