$
פרסום ושיווק

למפעילים הווירטואליים צפויים חיים קשים

לצד הורדת הרף לכניסה לענף הסלולר, גזר שר התקשורת על החברות הקיימות גם הוראות המובילות לכאורה לפישוט התעריפים, מתן אפשרות גדולה יותר לעבור מחברה לחברה, הרחבת אפשרויות רכישת המכשירים מחוץ לחברות, ועוד

גילעד נס 10:0527.02.11

מי שציפה שישראל תוצף בעשר חברות נוספות שיגרמו למלחמת מחירים, לא הבין עד כמה התהליך מסובך, וכמה מהר יכולות חברות הסלולר הקיימות להנדס חבילות ותעריפים שיהפכו את כניסת המפעילים הווירטואליים לקשה יותר.

 

לצד הורדת הרף לכניסה לענף הסלולר, גזר שר התקשורת על החברות הקיימות

גם הוראות המובילות לכאורה לפישוט התעריפים, מתן אפשרות גדולה יותר לעבור מחברה לחברה, הרחבת אפשרויות רכישת המכשירים מחוץ לחברות, ועוד. אם ביקש מפעיל וירטואלי להתהדר, למשל, בהיצע שקיפות ללקוח שהתאכזב מהחברות הגדולות, הרי שהחברות עצמן מחויבות בשקיפות כזו כעת.

 

פלחי השוק של המפעילים הווירטואליים מוגבלים ממילא, ומתרכזים בעיקר בלקוחות פרי־פייד ובנישות כעובדים זרים, המגזר החרדי והמגזר הערבי. בשנים האחרונות החלו החברות הגדולות לפנות למגזרים אלו, ובחודשים האחרונים אף יצאו בחבילות מוזלות יותר לקהל הפרי־פייד.

 

גם קבוצת המשביר לצרכן, שהיתה הראשונה לקבל רישיון מפעיל וירטואלי, החליטה לוותר על פעילות ישירה בתחום והפכה למשווקת של פלאפון, לאור בחינת הסיכון הכלכלי של מפעיל וירטואלי התלוי בחסדיו של מפעיל בעל תשתית. הגורם המשמעותי ביותר הצפוי לקבל רישיון בשבועות הקרובים ולעורר מחדש את הדיון בסיכויי הצלחתם של המפעילים הווירטואליים הוא קבוצת דור אלון, שפעילותה הקמעונאית ונקודות המפגש שלה עם הלקוח הסלולרי הפוטנציאלי דומה להיקף הפעילות של המשביר לצרכן, וגדול יותר מזה של הום סנטר.

 

גורל המפעילים הווירטואליים לא נחרץ, אך סביר להניח שלאחר תקופת חדירה שתיגזר בעיקר מהסלידה של הציבור מחלק מפעולות החברות הקיימות, יידרשו המפעילים הווירטואליים להמציא את עצמם מחדש כדי לשרוד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x