$
פרסום ושיווק

סקואלה תקים רשת בתי קפה בסופרמרקטים שמתכנן המשביר

אנריקו סקואלה מרחיב את הפעילות בארץ. נוסף על מכירת פולי קפה הוא מתכנן פתיחת רשת עצמאית של 15 סניפים בתוך 3 שנים. לדבריו, "ננחיל כאן את תרבות הקפה בעמידה"

אורנה יפת 09:1424.01.11

"שוק בתי הקפה הישראלי דומה לשוק האיטלקי", אומר אנריקו סקואלה. "יש בו הרבה בתי קפה, אבל צריך להביא ייחוד ולשדרג את המוצרים. אנחנו, למשל, לא משתמשים באבקות קפה כמו בסטארבקס, אלא בפולים אמיתיים".

 

סקואלה מכיר היטב את השוק הישראלי: כבר עשר שנים שהוא משווק ל־550

עסקים בישראל את פולי הקפה של החברה שלו, סקואלה, באמצעות חברת מילנו של איש העסקים יוסי גרזי. עתה הוא רכש מגרזי 20% מחברת מִיה קפה רשתות, שתקים בארץ רשת של בתי קפה תחת המותג סקואלה אספרסו קלאב - מותג שמשמש את סקואלה ברשת הסניפים הבינלאומית שלה, המונה 12 סניפים באירופה, בסין, בדרום אמריקה ובדובאי. הסניף הראשון של הרשת המקומית נפתח לפני כמה ימים בקניון הזהב בראשון לציון.

 

וזו רק ההתחלה: מיה והמשביר של רמי שביט חתמו על הסכם, שבמסגרתו ייפתחו סניפים של סקואלה בתוך רשת הסופרמרקטים שמתכננת המשביר לפתוח ב־2012. על פי התוכנית, בכל אחד מ־24 הסופרמרקטים המתוכננים יוקם בית קפה של סקואלה אספרסו קלאב עם מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, בהשקעה ממוצעת של כמיליון שקל לסניף. הסניף הראשון ייפתח בירושלים, בבניין שמקימה המשביר בכיכר ציון; הוא ישתרע על שטח של 200 מ"ר ויוקם בהשקעה של 3 מיליון שקל.  המשביר עתידה להקים בניין נוסף בסמוך לדיזנגוף סנטר, שאף בו ייפתח סניף של בית הקפה בהשקעה זהה.

 

נוסף על סניפי סקאולה אספרסו קלאב, מיה כבר מפעילה שני בתי קפה תחת השם סקואלה, בתל אביב ובנתניה, ועוד שני סניפים בארה"ב. עם זאת, את הרשת החדשה ינסו למצב גבוה ואופנתי יותר, ויאמצו בה כללים נוקשים לגבי אופן הפעלת הסניפים והקונספט. לדברי ניב הראל, מנכ"ל מיה קפה, בכוונת החברה לפתוח בתוך שלוש שנים 15 סניפים, מתוכם עשרה סניפים של סקואלה אספרסו קלאב והיתר של סקואלה.

 

"אנחנו נביא את תרבות הקפה האיטלקית לישראל: באיטליה שותים קפה בעמידה ואנחנו רוצים להנחיל את זה גם פה", מצהיר אנריקו סקואלה, שביקר בישראל בשבוע שעבר יחד עם בתו אילריה, מנכ"לית רשת סקואלה אספרסו קלאב העולמית. "זה יתבטא גם במחיר הקפה, שיעמוד על 4 שקלים למי שישתה אותו בעמידה, כמו באיטליה. גם התפריט יהיה ברמת המזון שמוכרים ברשת הבינלאומית".

 

הסניף הראשון שלכם, בקניון הזהב, תפס את המיקום של סניף קופי בין שפעל במקום. זה מה שקרה גם לסטארבקס, ענקית בינלאומית אחרת. אתם לא חוששים שזה יקרה גם לכם?

"לא. אנחנו מכירים את השוק הישראלי כבר עשר שנים ומאמינים בו. אני לא יודע מה בדיוק קרה בקופי בין, אבל אני חושב שהבעיה שם היתה בניהול, ולא בבתי הקפה".

 

בכל המיקומים שלכם בעולם אתם פועלים בשיטת הזיכיונות. רק בישראל החלטת להיות שותף ברשת המקומית. למה?

"ישראל חשובה לנו. אני מאוד אוהב את המדינה והאנשים, ואנחנו רואים בישראל מוקד להתפתחות המותג בכל מקום בעולם שבו יש ישראלים, כי לישראלים יש קשרים בכל העולם".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x