$
פרסום ושיווק

הרשתות ברשת: בלי הוזלה של המוצרים, האינטרנט לא ימכור

לדברי ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי בשופרסל, "גם בחמש השנים הבאות יעדיפו הצרכנים את הקנייה בסניפים על פני זו שבאינטרנט"

אורנה יפת 12:1529.12.10

תחום המכירות באינטרנט נמצא בגידול, אך אפילו באנגליה, הנחשבת למתקדמת בתחום מכירות המזון ברשת, מחזיקות מכירות המזון המקוונות רק כ־5% מהשוק. לדברי ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי בשופרסל, "גם בחמש השנים הבאות יעדיפו הצרכנים את הקנייה בסניפים על פני זו שבאינטרנט".

 

למרות

הסקפטיות של האנטר, שמות כל הרשתות הישראליות את פניהן לזירה המקוונת. בימים אלה עורך רמי לוי פיילוט לאתר הקניות החדש שלו באזור צפון תל אביב, ומתכנן להרחיב אותו בעוד כמה חודשים לכל מרכז הארץ.

 

לוי הוא אולי שחקן קטן יחסית לרשתות הרבוע ושופרסל, אך בענף הקמעונאות כבר למדו שלוי מתווה טרנדים ומנצל היטב לטובתו את נקודות התורפה של הגדולים.

 

בעוד לוי נמצא בשלב הפיילוט, בשופרסל מיהרו להוריד מחירים של 50 המוצרים המובילים הנמכרים באתר "שופרסל ישיר" בכ־15%, ולהכריז על השקת אתר חדש בשנה הבאה. כמו כן, ביטלה הרשת את דמי המשלוח ללקוחות המזמינים בסכום של 750 שקל ומעלה, והבטיחה להעניק בונוסים ומתנות למזמינים - כמו, למשל, זיכוי של 200 שקל על ההזמנה הראשונה של הלקוח.

 

אלא שהמחירים בשופרסל ישיר זהים למחירי שופרסל שלי - הפורמט העירוני היקר של הרשת, בעוד המחירים באתר של רמי לוי זהים למחירי המוצרים בסניפים.

 

רבוע כחול ירדה אף היא מהגדר והודיעה לפני כמה ימים על הורדת דמי המשלוח באינטרנט למשך שבועיים. אלא שגם הרבוע מציע באתר מחירים של סניפי מגה בעיר, ולא את המחירים של מגה בול.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x