$
פרסום ושיווק

יוניליבר משיקה את רקסונה ומצהירה: השחקנים הקטנים יעלמו מהשוק

מנכ"ל חטיבת הקטגוריות הגלובליות ביוניליבר: בתוך מספר שנים צפוי המותג להגיע לנתח שוק של 20% ובתוך 5 שנים לתפוס 50% משוק הדאודורנטים יחד עם המותגים דאב ואקס

אורנה יפת 08:1213.07.10
יוניליבר משיקה את מותג הדאודורנטים רקסונה. החברה מחדירה את מותג הדאודורנטים, המוגדר על ידה כמותג מוביל בעולם, בהשקעה כספית של 12 מיליון שקל. השקת המותג צפויה לגרום לתחרות עמוקה על מדף הדאודורנטים שכן החברה משיקה בו זמנית 24 פריטים ותעלה קמפיין טלוויזיוני למשך חודש שלם,
עד לתקופת החגים.

 

ביוניליבר יודעים כי השקה מסוג זה צפויה לעשות קניבליזציה גם למותג שלהם דאב ואולי אף למותג הגברים אקס שאף הוא מבית יוניליבר. אבל יחד עם זאת אומרים כי הפגיעה תהיה בעיקר במתחרים. "המתחרים הקטנים יעלמו", אומרת ענת גבריאל, מנכ"ל חטיבת הקטגוריות הגלובליות ביוניליבר, שזו ההשקה הראשונה שלה בתפקיד. "רקסונה יעשה סדר על המדף. ברור שכאשר נכנס שחקן גדול הוא ינגוס במותגים מובילים ומכיוון שאנחנו מובילים זה צפוי לעשות קניבליזציה גם למותגים שלנו". ביוניליבר צופים לירידה של 5% במכירות הדאודורנטים דאב ואקס בעקבות ההשקה אך אומרים כי במקביל, בעקבות ההשקה הקטגוריה כולה תגדל ולכן הפגיעה לא תהיה גדולה.

 

לדברי גבריאל, בחברה צופים להגיע לנתח שוק של 20% בתוך מספר שנים עם המותג רקסונה ותוך חמש שנים לתפוס 50% משוק הדאודורנטים בישראל עם שלושת המותגים: דאב, אקס ורקסונה. כיום מחזיקה החברה עם אקס ודאב ביחד 24% מהשוק.

 

"יש הזדמנויות בשוק הזה", מוסיפה שולי כרמל, מנהלת שיווק תחום הטיפוח בחברה. "זה שוק שהרווחיות בו מאד אטרקטיבית גם לקמעונאים וגם לחברות. השוק יגיע לממדים שלא הכרנו בשנים האחרונות". שוק הדאודורנטים מגלגל 166 מיליון שקל בשנה. לדברי כרמל, בשנת 2009 היה השוק סטגנטי לעומת שנים שעברו שבהן הראה גידול של 5-7%. בעקבות ההשקה של רקסונה צופים בחברה גידול של כלל הקטגוריה ב-8-9%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x