$
פרסום ושיווק

סיכום קניות פסח: צמיחה במכירות בשיעור של 1.1% בלבד

בפסח המשיכו להתחזק רשתות השיווק על חשבון המכולות השכונתיות, אשר נתח השוק שלהן ירד מ-30.2% ל-28.9%, כך עולה מנתוני סטורנקסט

מאיה זיסר 16:2413.04.10

הפסח האחרון תפס את הצרכן הישראלי מוכן. מנתוני סטורנקסט עולה כי הצרכן עשה את עיקר הקניות שלו שבועיים לפני תחילת החג - למעלה מ-30% בהשוואה לתקופה של לפני החג, והעדיף לרכוש את הקניה בחנויות הדיסקאונט וההארד דיסקאונט.

 

על פי הנתונים, למעט תחום המזון, חלה ירידה

בשיעור גידול המכירות ביחס לפסח 2009, וסה"כ השוק צמח השנה רק ב-1.1% יותר מאשר בשנה שעברה, זאת למרות עליית המחירים.

 

חג הפסח האחרון המשיך את המגמה שקיימת בשנים האחרונות - התחזקותן של רשתות הדיסקאונט וההארד דיסקאונט. בפסח השנה גדלו רשתות אלו על חשבון המכולות השכונתיות. נתח השוק של רשתות הדיסקאונט וההארד דיסקאונט עלה מ-59.8% בתקופה של לפני החג לעומת 62.4% בשבועיים החג.

 

החנויות השכונתיות ירדו מ-30.2% ל-28.9%. בדומה להן המכולות וחנויות הנוחות ירדו מ-8.7% בתקופה שלפני החג, ל-8.7% בשבועיים שלפני החג.

 

רווחיות הרשתות נשחקת. מהנתונים עולה כי ביחס לשנה שעברה אמנם חלה עליה במחירים, אך למרות זאת רמת המחירים השנה הייתה נמוכה מזו שהייתה בשנה שעברה.

 

המגזר החרדי הגדיל את היקף הקניות שלו פי 2 מאלו שבמגזר הכללי עם זאת חלה במגזר זה ירידה במכירות בשיעור של 1.4 אחוז ביחס לתקופת החג ב-2009, זאת לעומת העלייה של אותו האחוז במגזר הכללי.

 

בהתייחסות לחלוקה לענפים, עולה כי קטגורית המשקאות רשמה את הצמיחה המשמעותית ביותר - 6.1%, וקטגוריית המזון רשמה צמיחה של 0.8% בלבד. לעומתן, קטגורית טיפוח הפרט רשמה ירידה של 1.6% במכירות, וקטגורית טיפוח הבית רשמה ירידה של 0.3%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x