$
פרסום ושיווק

"תוך 5 שנים נפתח 18 חנויות של גאפ"

כך אומר מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות אריק בן זינו, רגע לפני השקת החנות בתל אביב. למרות זאת, הכניסה לישראל דווקא השנה היא עיתוי בעייתי לגאפ: לא פחות מארבע רשתות חדשות נוחתות בישראל

מיכל תוסייה־כהן 18:0020.02.10

הדוגמניות המרוחות על פרסומות ענק בכל פינה אפשרית בקניון עזריאלי ושלטי החוצות הענקיים הקוראים "Hello Tel Aviv" בדרך השלום באיילון, לא משאירים מקום לספק - גאפ נוחתת בתל אביב.

 

מחר בערב צפוי להיפתח באירוע חגיגי הסניף השני של הרשת האמריקאית בישראל, בקניון עזריאלי. עובדים של החברה פועלים מסביב לשעון על הכנתו של הסניף לרגע הפתיחה, ומבקרי הקניון מחכים לרגע בו יוסרו הפוסטרים שמכסים את חלון הראווה ויחשפו את הסניף.

 

לקראת הפתיחה ראיינו את מי שהוביל את חתימת ההסכם עם רשת גאפ ביחד עם מוטי זיסר, מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות, אריק בן זינו.

 

מה גרם לדעתך לקברניטי גאפ לקחת אתכם כמשווקים הבלעדיים של הרשת בישראל?

 

"גם הפעם הזו התמודדנו מול עוד שחקנים מהשוק הישראלי שרצו להביא את הרשת לארץ. אני לא יודע מהו תהליך קבלת ההחלטות בהנהלת גאפ ומה הבדיל אותנו בהכרח מאחרים, אבל אני משער שזה הניסיון הרחב שלנו בתחום הקמעונות" אומר בן זינו, שמתפקד גם כמנכ"ל רשת האופנה MANGO בישראל.

 

"נראה לי שבגאפ הבינו שיש לנו את היכולות ואת הידע שצברנו במשך שנים ארוכות כדי להצליח בפרויקט של הבאת הרשת לארץ. אני גם לא מאמין בהבאת פרטי בגדים בודדים של גאפ לארץ כמו שנעשה בעבר, או בשיטת 'חנות בתוך חנות'. זה לא משהו שיכול להצליח לטווח הארוך, כפי שכבר הוכח. אני מאמין שצריך לתת את החוויה המלאה ללקוח, שזה אומר לפתוח חנויות של הרשת, בדיוק כמו שהן נראות בחו"ל, שכוללות את חווית הקנייה המלאה ללקוח. לתת ללקוח להרגיש את המותג באופן מלא".

 

מה התחזית שלך לגבי קצב הצמיחה של גאפ בישראל?

 

"אני צופה שתוך 5 שנים נפתח 18 סניפים ברחבי הארץ. אנחנו נמצאים במשא ומתן מול כל הקניונים כדי לבחור את המקומות הטובים ביותר שבהם כדאי לנו לפתוח חנויות חדשות".

 

גאפ מגיעה לארץ אחרי שימי תהילתה מאחוריה. לאורך כל שנות ה-90 הרשת נחשבה לאחת מרשתות האופנה המצליחות עם מחזור מכירות של למעלה מ־15 מיליארד דולר בשנה בצפון אמריקה בלבד. בשנות ה-2000 מכירות החברה החלו להדרדר במהירות. ממחזור מכירות של 14.8 מיליארד דולר בשנת 2000, הדרדרה גאפ לשפל של 12.8 מיליארד דולר בלבד, נכון לרבעון השלישי של 2009. אמנם מדובר במיליארדי דולרים, אך במונחים קמעונאיים, ירידה של 13.5% במחזור המכירות היא פגיעה קשה בהתפתחותה העסקית של החברה.

 

על פי הערכות של גורמים בשוק, בשלב הראשון של הקמת רשת גאפ בארץ, הכולל את שתי חנויות הדגל בירושלים ובתל אביב, השקעתם כ-5 מיליון שקל. בהמשך ההתפתחות של הרשת, ההערכה היא שתשקיעו 50-40 מליון שקל. אתה מאמין כי ההשקעה הזו תחזיר את עצמה?

 

"אכן השקענו כבר כמה מיליונים טובים בהבאתה של הרשת לארץ, וזאת רק מתוך אמונה ביכולת של הרשת להצליח. לגאפ יש עומק בלתי נתפס של קולקציה אשר כוללת אלפי פרטי לבוש, שאת מרביתם נביא לארץ. כדי להתאים את הבגדים שאנחנו מביאים לשוק הישראלי, גם דאגנו להביא לחברה את הקניינים הטובים ביותר והוותיקים ביותר בתחום, שמכירים את הקהל הישראלי ויודעים מה יצליח ויימכר פה".

 

המחירים של גאפ בישראל צפויים להיות יותר יקרים מאשר מבצפון אמריקה. אתה לא חושש כי הם יתריעו את הקונים?

 

"המחירים יהיו גבוהים רק ב-10%-15% מהמחירים בארצות הברית, ועמלנו קשות מול ההנהלה של גאפ כדי שזה יהיה המצב. 300 פריטים לפחות יהיו יותר זולים בארץ מאשר בארה"ב, כך שאם מסתכלים על סל הקניות הממוצע, ולא פריט מול פריט, הוא יהיה זהה לזה שבארצות הברית. התעקשנו לשמור על רמת מחירים נמוכה כי מבחינתנו מחיר זה חלק מחווית הקנייה של הלקוח ואני רוצה שמי שקונה בארץ ירגיש כאילו הוא נכנס לחנות של הרשת בניו יורק".

 

הראיון המלא יתפרסם מחר ב"כלכליסט"
בטל שלח
    לכל התגובות
    x