$
פרסום ושיווק

עם הספר: צפי לצמיחה של 6% במכירות הספרים

חברת דן אנד ברדסטריט צופה כי המכירות יגיעו השנה ל-2.5 מיליארד שקל. העלייה בצריכה נובעת בעיקר מתחרות המחירים בין הגורמים בענף

גלי ברגר 12:5008.06.09
בעוד ההוצאות לאור סיפרו ל"כלכליסט" כי המיתון לצד המבצעים העמוקים של הרשתות מקשים על הישרדותם, חברת דן אנד ברדסטריט מצאה כי ענף הספרים צפוי לצמוח ב-2009 ב-6% ומכירותיו יסתכמו ב-2.5 מיליארד שקל.

 

לדברי כלכלני דן אנד ברדסטריט, למשבר הכלכלי לא הייתה השפעה שלילית
על הצריכה ועל המכירות בענף הספרים. מנתונים שנאספו בחברה עולה עוד כי למרות המיתון, בענף הספרים לא נרשמו פיטורי עובדים משמעותיים, לא נעשו צמצומים ולא נסגרו סניפים. מי שכן סובל הם החנויות הקטנות "בעלי עסקים קטנים לא מצליחים להתמודד ונאלצים לצאת מהעסק", אומרים בחברה.

 

יחד עם זאת, לא מדובר בענף עם סיכון גבוה: מהנתונים עולה כי רק 7.8% מהעסקים הפועלים בענף הספרים מצויים בסיכון גבוה לעומת הממוצע הכלל משקי, שעומד כיום על 15.2%. גם מנתונים על מוסר התשלומים בענף עולה תמונה דומה: שיעור העסקאות המתבצעות בפיגור בענף הספרים (מתוך סך העסקאות בענף) עומד על 11.8% בלבד. זאת, לעומת הממוצע בכלל המשק, המצביע על כך כי כ-30% מהעסקאות במשק הישראלי מתבצעות תוך פיגור בתשלום.

 

המבצעים הקיימים בשוק כל השנה הפכו את שבוע הספר לפחות אטרקטיבי מבחינת מחיר. למרות זאת, שבוע הספר עדיין מהווה מוקד מכירות משמעותי בענף. לפי הערכות דן אנד ברדסטריט, בשבוע הספר נמכרים כ-15% מסך הספרים הנמכרים בישראל. ההערכה היא שהמכירות בשבוע הספר השנה יסתכמו בכ-200 מיליון שקל – כ-3 מיליון ספרים.

 

לסיכום תמונת המצב אומרים בחברת דן אנד ברדסטריט כי "שוק הספרים בישראל מתאפיין בשנים האחרונות בתחרות מחירים חריפה בין שני גורמים עיקריים הפועלים בו. במקביל לתחרות ישנה עלייה בצריכת הספרים. למרות התחזיות הקודרות על עתיד המילה המודפסת ומול המיתון הכלכלי ומהפיכת המידע הדיגיטלי – הספרים עדיין מצליחים לנצח".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x