$
פרסום ושיווק

היכולת להשביח היא המניע העיקרי לרכישת קניון

השיטה להשבחת קניונים - קונים קניון, משנים את תמהיל השוכרים, משפצים לפי הצורך או מרחיבים אם אפשר - והתוצאה עלייה בפדיונות ובשכר הדירה

גלי ברגר 08:3616.04.09
רבים מהקניונים בישראל עברו ידיים בשנים האחרונות. השחקנים הבולטים הם קבוצות קניונים שמטרתן היא ניהול קניונים ואחזקתם לטווח ארוך כנכסים מניבים, תוך שיפור התשואה עליהם. אל קבוצת עזריאלי, החלוצה בתחום, הצטרפה בריטיש ישראל, שבבעלות המיליארדר היהודי בריטי לואי נואי, שמחזיקה
היום ב־18 קניונים ומרכזים פתוחים בישראל.

 

השיטה להשבחת הקניונים ברורה: קונים קניון, משנים את תמהיל השוכרים, משפצים לפי הצורך או מרחיבים אם יש זכויות בנייה, משקיעים יותר בשיווק ומנצלים את יתרון הגודל, והתוצאה - עלייה בפדיונות ובשכר הדירה. בריטיש ישראל, במצגת לשוק ההון, צופה עלייה בשיעור ה־NOI (רווח תפעולי של הקניונים) בכל אחד מהקניונים שבבעלותה בעקבות אותה השבחה, ולא שינתה את הערכותיה באופן מהותי למרות המיתון. בניגוד לשווי הקניונים בדו"חות, ה־NOI מייצג את ההכנסות האמיתיות של החברות מהקניונים.

 

שיפור ה־NOI הוא המוטיב שמנחה את בריטיש ישראל כמו גם את גזית גלוב ועזריאלי כשהן מחפשות נכסים לרכישה. זה גם מה שהדיר את רגליהן מקניון רמת אביב. רכישת קניון זה על ידי מליסרון מלווה בלא מעט סימני שאלה סביב יכולת ההשבחה שלו, מה עוד שבאחרונה דרשו השוכרים בקניון להוריד את שכר הדירה.

 

כל הקבוצות בענף מתמודדות עם דרישות כאלה, וכאן משפיע אופן הניהול ומערכת היחסים בין ההנהלות לשוכרים שלהן. את קבוצת עזריאלי מאפיינים השוכרים ככוחנית, קשוחה אך מקצועית; ברור להם שלא יקבלו הקלות בשכר דירה. בריטיש ישראל, לעומתה, היא החברה החביבה על השוכרים. ייתכן שאם תדע מליסרון לתת לשוכרים תשובות בתחומים אחרים, בטווח הארוך היא תצליח להשביח את הקניון ולהעלות את הכנסותיה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x