• תפריט
פרסום ושיווק

מנכ"ל קשת נבחר לאיש השיווק של שנת 2008

איגוד השיווק בחר באבי ניר לאחר שהשנה החולפת הוכרזה כשנת הריאליטי. ניר: "יש לי בעיה עם כל מילה בתואר איש השיווק. הפעילות של קשת השנה היא פעילות קבוצתית"

אורנה יפת וגלי ברגר 16:4818.01.09

אבי ניר, מנכ"ל קשת, נבחר על ידי איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של שנת 2008. התואר הוענק לו בכנס השיווק 2009. בנימוקים לבחירה צוין כי 2008 היתה שנת הריאליטי. מאיגוד השיווק נמסר, כי "ניר הוביל מהפכה זו שהתבצעה במהלך שיווקי בחירת פרויקט "האח הגדול" של קשת. עוד נמסר, כי "האח הגדול" פרצה תוך זמן קצר את גבולות הז'אנר והיוותה מעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית על כל פניה. התוכנית שברה שיאי רייטינג והיתה הראשונה ששודרה 24 שעות ביממה בכבלים, באתר קשת ובסלולר".

 

אבי ניר החל את פעילותו כמנכ"ל קשת ב־2002. תחת ניהולו, נמסר מאיגוד השיווק, הפכה קשת לזכיין המוביל המבשר פריצות דרך בעשייה הטלוויזיונית הישראלית ובחדירה לשוק הבינלאומי עם מכירת פורמטים מקוריים לחו"ל.

 

המועמדים האחרים לתואר איש השיווק של השנה היו אבי שומר מנכ"ל צומת ספרים, ניר למפרט מנכ"ל דפי זהב, מודי פרידמן מנכ"ל ערוץ 10, יורם ועופר רוזנבאום מנכ"לי אתר לופה, יזהר אפרתי סמנכ"ל פיתוח עסקי בנביעות, נעמה גת סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי במזרחי טפחות, גדעון עמיחי מנכ"ל משותף בשלמור אבנון עמיחי, יונתן אלבאום מנהל שיווק תחום מעדנים בשטראוס, רונן בזזי מנכ"ל קבוצת מזגני טורנדו, והראל חייקין משנה למנכ"ל טרה.

 

בהתייחסו לזכייה אמר ניר : "יש לי שתי אסוציאציות מיידיות אחת מהם היא של מסדר זיהוי והשנייה זה של ריאלטי שאני ארגיש איך זה להיות במתח. מבחינתי זו הופעה פומבית די נדירה מאז מה שקרה לי לפני כמה חודשים, ואני שמח שזה קרה בנסיבות האלה. אל דאגה אני לא הולך לפתח גינונים של כוכב רוק שלא מופיע. יש לי בעיה עם כל מילה בתואר איש השיווק. הפעילות של קשת השנה היא פעילות קבוצתית. אנחנו עסוקים בעיקר בלחשוב על התוכן, מה יגיד הצופה ומה יגידו הצרכנים. מבחינתנו הכל מתחיל במוצר ובתוכן, תוכן זה תחולה. אני חושב שהשיווק שלנו, או העבודה שלנו אם היא שיווק, היא המילה הבסיסית - ביחס בין הצופים לבינינו. גם על האח הגדול, כמו פרויקטים אחרים היו ויכוחים רבים. במהלך הפרויקט גם המתנגדים התאהבו בו".

 


 

"אנחנו כאנשי שיווק ותוכן צריכים לחשוב מחוץ לקופסא. אחד הדברים הכי בעייתיים היו חשיבה בתוך הקופסא ושתוכנית האח הגדול נשפטה בזאנר הריאלטי. אנשים צופים בטלוויזיה, לא בז'אנר. צופים בתוכנית כי היא עושה להם משהו, נוגעת או לא נוגעת בהם והתוכנית הזו נגעה בחברה הישראלית ובאינדיבידואלים".

 

תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע בחו"ל שווקו במיליוני דולרים והשאלה תמיד היא אם הצופה מוצא נקודה להזדהות ולהתחבר. המשימה שלנו היא לא ללכת בנתיב הידוע של סיפורי הצלחה, אלא לקחת סיכונים. להתחבר לצופה ולהגיד לו משהו על החיים שלו, לפעמים לזעזע אותו. להגיע ככה לצופה אתה לא יכול על ידי יחסי ציבור מבריקים, פרומו מבריק, אלא רק כשאתה מתחיל מאנשי התוכן המעולים, דרך כל מערכת הקידום והתמיכה ומבחינתי עברתי שתי חוויות מרגשות עם האנשים שעובדים איתי. האחת לעבור את מסלול המכשולים של האח הגדול והשנייה לשמוע ולקבל את התגובות שלהם למה שקרה לי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x