שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

מה-1 בינואר: הרשתות יחויבו לסמן מחיר ליחידת מידה

תקנת משרד התמ"ת שתכנס לתוקף בתחילת 2009 מתווספת לחובה להציג את מחירו הכולל של המוצר. הממונה על הגנת הצרכן, יצחק קמחי: זה יקל לחשוף עסקים שמעלים מחיר באמצעות הקטנת כמות ה מוצר

אורנה יפת 10:4024.12.08

תקנות הגנת הצרכן (מחיר ליחידת מידה), שהתקין משרד התמ"ת יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2009. תקנות אלו יחייבו את רשתות השיווק והמרכולים לתת מידע לצרכנים על המחיר ליחידת מידה של מוצרים שונים הנמכרים בסניף הרשת. כך לדוגמא תצטרך הרשת לדווח על מחיר לק"ג של כל אבקת כביסה, מחיר ל-100

גרם של דגני בוקר בכל גודל אריזה, מחיר ל-100 גרם קפה נמס, מחיר לליטר של משקה קל וכו'.

 

תקנה זו מתווספת לחובה הקיימת להציג על המוצר את מחירו. יצוין, כי רשת רבוע כחול שהשיקה אתמול את תת הרשת מגה בול החלה ליישם את התקנה והיא מציינת על המדפים, לצד מחירו הסופי של המוצר גם את המחיר ליחידת מידה.

 

לדברי שר התמ"ת אלי ישי, התקנות החדשות יקלו על הצרכנים להתמצא בשפע המותגים ובמגוון האריזות, ולקבל החלטה נבונה וחסכונית בנוגע לקניה. "הצרכנים יוכלו לבצע השוואה נוחה בין מותגים שונים של אותו מוצר, ויוכלו לבחור את גודל המארז הזול במוצרים זהים שנמכרים באריזות בגדלים ונפחים שונים".

 

הממונה על הגנת הצרכן, יצחק קמחי, רואה בתקנות כלי שיקל לחשוף את העסקים שמעלים את מחירי המוצר בדרך של הקטנת הכמות באריזה, בלי לידע את הצרכנים. "כל הקטנת כמות תבוא לידי ביטוי בעליית המחיר ליחידת המידה של המוצר, גם אם מחירו הכולל של המארז לא השתנה", אמר קמחי.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x