$
פרסום ושיווק

אילן גרינבוים: חדשנות אינה מותרות אלא חובה

מנכ"ל יורוקום: הזמן הטוב ביותר לעסוק בחדשנות הוא דווקא בתקופת מיתון. אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל: "מי שיחדש יקצור את הפירות"

אורנה יפת 14:1614.12.08

"במיתון, חברות שממשיכות לחדש מציגות צמיחה לאורך זמן. חברות שנקטו חדשנות במהלך השנים 1990-1991 הגדילו נתח שוק בתקופה זו שאופיינה במיתון. הפריצה של גוגל היא דוגמה לכך. חדשנות אינה מותרות אלא חובה, דווקא כדי לשרוד בתקופת האטה כלכלית". כך אמר אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, בפאנל בנושא חדשנות בועידת העסקים של ת"א.

 

גרינבוים. "הזמן הטוב ביותר לעסוק בחדשנות הוא בתקופת מיתון" גרינבוים. "הזמן הטוב ביותר לעסוק בחדשנות הוא בתקופת מיתון" צילום: אביגיל עוזי

האטה ומיתון משפיעים גם על היצרנים. בתחום האלקטרוניקה, הזמן הטוב ביותר לעסוק בחדשנות הוא דווקא בתקופת מיתון. הצרכנים בתקופות מיתון צורכים פחות אבל הרבה פעמים מרגישים צורך לפצות את עצמם במוצר טוב יותר וחדשני ורוצים להראות שהמיתון פוסח עליהם וגם זה פקטור שמוליך אותנו לפתח מוצרים יותר משוכללים.

 

"מי שיחדש יקצור את הפירות"

 

בוועידה דיבר גם אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל. לדבריו, "הבסיס ליצירת חדשנות זה יצירתיות, תבונה, אומץ והתמדה. אם לא תצליח לשלב בינהם לא תתקדם". הוכמן אמר עוד, כי ברבעון הראשון של 2009 יפתח דואר ישראל 10 חנויות נוחות שיציעו קטגוריות נוספות שלא שווקו עד כה בדואר, כמו מוצרי תקשורת.

 

"תקופת האטה כלכלית מאופיינת פעמים רבות בהורדת מחירים", אמר הוכמן והוסיף, כי "חדשנות היא כלי מצוין להתמודד בדרך אחרת. אם אתה מצליח למצוא את המוצר או האריזה החדשני, אתה יכול להצליח בתקופות כאלה. דווקא בתקופת מיתון החדשנות רלוונטית ומי שיחדש יקצור את הפירות".

 

גם סופי בלום, מנכ"לית פרוקטר אנד גמבל, אמרה כי הצרכנים מחפשים חדשנות אבל כזו שתהיה רלוונטית לצרכים שלהם. חברות גדולות הן אלה שמעיזות ומציעות מוצרים רלוונטיים גם בתקופה מאתגרת.

 

דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, אמר כי חדשנות שתורמת לארגון היא כזו שבאמת מביאה ערך מוסף. "כאשר אתה בא עם חדשנות טכנולוגית, אתה יכול לחפר על חוסרים אחרים", אמר.

 

אבנר נתן כדוגמה לחדשנות את הקמפיין של ברק אובמה שדבק במסרים פשוטים ומעוררי השראה והשתמש בשינוי ובתקווה. "אובמה ויתר על מימון פדרלי וגייס 750 מיליון דולר, מתוכם 500 מיליון בתרומות קטנטנות באינטרנט".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x