$
פרסום ושיווק

שטראוס: "נשקיע בפיתוח פעילות הקפה בשווקים מתפתחים"

מנכ"ל ונשיא שטראוס, ארז וידוגמן, הוסיף כי משפחת שטראוס שוקלת לדלל את אחזקותיה בחברה, אך לא בהכרח באמצעות הנפקה. כיום עומדות אחזקות המשפחה על 73% ממניות שטראוס גרופ

בלומברג 07:2612.08.08

"איננו פוסלים את האפשרות לבצע דילול מסוים באחזקות של משפחת שטראוס בחברה, אולם לא בהכרח באמצעות הנפקה", כך אמר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג מנכ"ל ונשיא שטראוס גרופ ארז ויגודמן בהתייחסו לתוכניות ההתרחבות של החברה בזירה הבינלאומית. לדבריו, מתכננת החברה להשקיע את 288

מיליון הדולרים שקיבלה מהכנסתה של TPG כשותפה בחברת הקפה של שטראוס, בפיתוח פעילות הקפה שלה במספר שווקים מתפתחים, שבהם צריכת תה גדולה יותר מצריכת קפה. כיום עומדות אחזקות המשפחה בחברה העומדות על כ־73%. ביוני האחרון מכרה שטראוס 25% מחברת הקפה שלה לקרן ההשקעות לפי שווי חברה של כמיליארד דולר.

 

שטראוס הנה קניינית הקפה הגולמי ("קפה ירוק") השישית בגדולה בעולם, הרוכשת מדי שנה כמות הדומה בהיקפה לזו של ענקית בתי הקפה האמריקאית סטארבקס. היקף פעילות חברת הקפה של שטראוס עמד ב־2007 על 2.9 מיליארד שקל (כולל ישראל) - כ־48% מכלל המכירות של שטראוס. לדברי ויגודמן, בחודשים האחרונים רכשה שטראוס כמה חברות קפה במזרח אירופה כדי להיכנס לשווקים הנוטים לאמץ תרבות והרגלי צריכה מערביים. "צריכת קפה, במיוחד מחוץ לבית, צומחת במהירות באסיה ובמיוחד במדינות כגון סין", אמר ויגודמן וציין כי הוא רואה בפעילותה הבינלאומית של החברה את מנוע הצמיחה העיקרי שלה. בין השאר רכשה שטראוס חברות ברוסיה, מקדוניה, אלבניה, קוסובו ואוקראינה. שטראוס פועלת בתחום הקפה בברזיל, מקסיקו, פולין ועוד.

 

"שטראוס שואפת להוביל, או לפחות להיות מספר 2 חזק, בכל שוק שאליו היא נכנסת", אמר ויגודמן.

 

כמו כן הוסיף ויגודמן כי שטראוס מתכננת להרחיב את פעילותה בשוק האמריקאי באמצעות המיזם המשותף לה ולחברת פפסיקו. פפסיקו רכשה במרץ 2008 50% מחברת הסלטים המצוננים SABRA, אשר שולטת בשוק החומוס האמריקאי. בכוונת החברה הישראלית להשיק בארצות הברית מספר מוצרים חדשים בנוסף לסלטי החומוס ומטבלי הסלסה שהיא מציעה כיום.

 

הפעילות הבינלואמית היא מנוע הצמיחה העיקרי של שטראוס. בזמן שהיא פועלת לצמוח גם בישראל, מוציאה מוצרים חדשים וממשיכה להיות המפרסמת הגדולה, ברור כי השוק הישראלי קרוב למיצוי הפוטנציאל שלו. הצמיחה הדו־ספרתית של שטראוס ב־2007 מקורה בעיקר בפעילות הבינלאומית של החברה. בתחילת 2006 הכריז ויגודמן כי עד סוף 2009 יוכפל יעד המכירות ל־7 מיליארד שקל כשמכירות החברה בחו"ל יגיעו ל־45% מהמחזור. שטראוס הצליחה לעמוד ביעד שנתיים לפני המועד החזוי, והגיעה אליו כבר ב־2007. את הצמיחה בשוק הבינלאומי הובילה חברת הקפה. כיום שטראוס היא חברת הקפה השישית בעולם, ועיקר ההתחרבות שלה תהיה באמצעות מיזוגים ורכישות ביעדים שונים בעולם. פעילות חברת הקפה, שלראשונה הוצגה ב־2007 עם הפעילות בישראל, גלגלה ב־2007 2.9 מיליארד שקל והיא צמחה ב־23.6%.

 

בהכנת הידיעה השתתפה גלי ברגר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x