$
פרסום ושיווק

באופן לא מפתיע: המפרסמים והפרסומאים תומכים ברפורמה בתחום השידורים

איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום, שני הגופים שייהנו מרפורמה שתביא לאפשרות לפרסם גם בערוצי נישה של חברות הכבלים והלווין, פנו לשר התקשורת והביעו תמיכתם בקידום רפורמה. "סך כל ההשקעה בפרסום תגדל, הצרכן ייהנה מתכניות ערכיות יותר וממחיר חבילה נמוך יותר", מנמקים האיגודים

מיטל זדה ואמיר טייג 12:1111.08.08

המפרסמים והפרסומאים תומכים ברפורמה בתחום השידורים. איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום, פנה הבוקר (ב') במכתב לשר התקשורת, אריאל אטיאס, ובו הם כותבים כי שני האיגודים תומכים ברפורמה בתחום השידורים וזאת כדי להפוך אותו לתחרותי יותר.

 

במכתב כותבים שני האיגודים,

כי פתיחת ערוצי פרסום נוספים בכבלים ובלווין נחוצה היום יותר מתמיד. "הצמצום הדרמטי המסתמן בתחרות הקיימת כיום בטלוויזיה עלול לפגוע בראש ובראשונה בצופה - הצרכן, שהוא תמיד הראשון להינזק בהעדר תחרות במשק", כתבו האיגודים.

 

תמיכת המפרסמים והפרסומאים ברפורמה אינה מפתיעה, שכן הרפורמה צפויה להרחיב את שוק הפרסום הטלוויזיוני, דבר אשר יפעל לטובת הפרסומאים. כמו כן, היא צפויה להוזיל את מחיר הפרסום בטלוויזיה, מפאת התחרות, דבר אשר פועל לטובת המפרסמים.

 

"פתיחת הטלוויזיה הרב ערוצית לפרסום, כנהוג בכל מדינות המערב, תאפשר לעשרות חברות בסדר גודל קטן ובינוני לפרסם לראשונה במדיה הטלוויזיונית האפקטיבית. בנוסף - ערוצי הנישה יאפשרו לחברות המפרסמות למקד את המסר השיווקי לקהל היעד שלהן בהיותו מבודל ומפולח", כותבים האיגודים.

 

האיגודים הוסיפו, כי "כפועל יוצא, אנו צופים שסך כל ההשקעה בפרסום בטלוויזיה תגדל, כמקובל בשוק מתקדם ומשוכלל, ואז ייצא שוק הטלויזיה נשכר, כמו גם הצרכן, שייהנה מתכניות ערכיות יותר והפקות משמעותיות יותר, וכמובן - ממחיר חבילה נמוך יותר".

 

באיגודים, המייצגים את שני הגופים שיהנו באופן ישיר מפתיחת ערוצים נוספים לפרסום, קוראים לשר התקשורת ליישם את המלצת ועדת גרונאו ולכנס בדחיפות את ועדת התקשורת הציבורית. עם זאת, באיגודים, המודעים לבעיה שעלולה ליצור רפורמה כזו עבור הערוצים המסחריים בארץ (ערוצים 2 ו-10), מסבירים במכתבם, כי הם מבקשים להגן גם על הערוצים המסחריים: "אנו קוראים לך להוביל רפורמה מקיפה ואמיצה בטלוויזיה, אשר בצד שכלול התחרות בה, תגן על הערוצים המסחריים הקיימים ותחזק אותם".

 

יישום המלצות הוועדה או הכללת הרפורמה בחוק ההסדרים

במסגרת המלצות דוח גרונאו, אשר הוגשו לשר כבר בחודש מרץ האחרון, הומלץ לאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשנות את המודל העסקי ולצמצם את גודלה ומחירה של חבילת ערוצי הבסיס. בתמורה, יקבלו הכבלים והלוויין את האפשרות לשלב פרסומות בערוציהם.

 

אטיאס עדיין לא אימץ את המסקנות. במקביל, מקדם משרד האוצר, במסגרת חוק ההסדרים, יוזמה דומה. משרד התקשורת רוצה לרכז את הטיפול בנושא במסגרת ועדה ייעודית שתבחן רפורמה כוללת בכל תחום השידורים בישראל. רפורמה זו תכלול טיפול גם בזכייני הטלוויזיה המסחריים, אשר עלולים להיפגע מהרחבת התחרות בתחום הפרסום הטלוויזיוני.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x