$
פרסום ושיווק

בלעדי: "דלק לא עומדת בתנאי הסף למכרז"

בפנייה לרכבת נכתב כי החברה־אם דלק ניגשה למכרז ולא מנטה, ועל כן היא לא עומדת בתנאי המכרז. גורמים בשוק: "ההצעות של דלק לא יאפשרו לה להרוויח"

גלי ברגר 07:3307.07.08

האם הזכייה של מנטה במכרז עגלות הקפה והמאפה בתחנות הרכבת בסכנה? ל"כלכליסט" נודע כי חברת נטו, המפעילה עגלות קפה בתחנות רכבת, פנתה באמצעות עורכת הדין רות ברק ממשרד ש.הרציג לרכבת ישראל בטענה שחברת דלק, המפעילה את חנויות הנוחות מנטה, לא עומדת בתנאי הזיכיון הנדרשים במכרז

ולכן זכייתה אינה בתוקף.

 

הטענה המשפטית היא כי דלק ישראל, החברה־אם של מנטה אשר ניגשה למכרז, אינה עומדת בתנאי הסף שלפיהם "על המציע להיות בעל ניסיון מוכח בהפעלת מזנונים ו/או בתי קפה ו/או עגלות קפה בכל אחת משלוש השנים האחרונות", כך לפי המכרז.

 

"דלק היא אישיות משפטית נפרדת"

"דלק ישראל היא אישיות משפטית בפני עצמה, שאין לה ניסיון בהפעלת עגלות קפה", אמר גורם בשוק. "ברכבת ביקשו הבהרות מדלק עוד לפני הזכייה, אך נראה כי הם הכשירו אותה כי הסתנוורו מההצעות הגבוהות של החברה".

 

רשת חנויות הנוחות מנטה זכתה באחרונה בשמונה מכרזים להקמת חנויות נוחות בתחנות רכבת ישראל. מדובר בתחנות האוניברסיטה וההגנה שבתל אביב, וכן בתחנות שבמודיעין, קריית אריה, פתח תקווה, עכו, אשקלון, ראשון לציון ובית יהושע. בחלק מהמקומות, כגון עכו ומודיעין מרכז, הפעילה חברת נטו את עגלות הקפה, והיא הפסידה במכרז.

 

גורמים בשוק ציינו כי דלק הגישה הצעות גבוהות במיוחד כדי לזכות במכרז. בתחנת רוקח, למשל, הסכום המינימלי היה כ־250 אלף שקל, ודלק הציעה סכום המוערך ב־600 אלף שקל. תנאי המכרז מחייבים את הזוכים לשלם סכום קבוע ובנוסף 10% מההכנסות. לדברי גורמים בתחום, מנטה לא הולכת להרוויח בעגלות הקפה. "גם בתנאים הראשוניים אי אפשר היה להרוויח, על אחת כמה וכמה עם הצעות גבוהות כל כך". עם זאת, חברות שמפעילות כבר היום עגלות קפה ברכבת, ובהן elite coffee, קופי טיים נטו ועוד, ניגשו למכרזים החדשים, והאחרונה אף מערערת על זכייתה של דלק.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", דלק היא היחידה מבין חברות הדלק שניגשו למכרז החדש. חברות הדלק פז, סונול ודור אלון לא הגישו את מועמדותן בטענה שהוא אינו משתלם כלכלית. נוסף על כך, הרכבת שומרת לעצמה את הזכות למתג את עגלות הקפה כאוות נפשה, כך שכלל לא בטוח שהזוכה במכרז תיהנה מתמיכה במותג שלה. ככל הנראה הסיבה שהובילה את מנטה לבחור בכל זאת להשתתף במכרז היא רצונה למתג את הרשת סביב תחום ה"קפה ומאפה", ועגלות קפה עשויות לשרת מטרה זו.

 

רכבת ישראל פרסמה מאז מאי 11 מכרזים להקמת חנויות קפה ומאפה בתחנות הרכבת. מרכבת ישראל נמסר כי "החברה פעלה על פי חוקי המכרזים ובהתאם לנהלים המקובלים". מדלק נמסר כי "דלק זכתה במכרז הרכבת ועמדה בכל תנאי הסף שנדרשו לכך. לגבי התנאים המסחריים של ההצעה, דלק אינה נוהגת לדון בהסכמיה המסחריים מעל דפי העיתונות. היות ובראייה עתידית, הגל הבא בהתפתחות חנויות הנוחות הינו פיתוח מואץ של מחוץ למתחמים הקמעונאים של תחנות הדלק, הרי שזכיית מנטה במכרז מהווה מהלך אסטרטגי משמעותי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x