תוצאות רמי לוי: שיפור בתנאי הסחר מול הספקים הגדילו אשתקד את הרווחים
הרווחיות הגולמית צמחה ל-21.7% מהמכירות, לעומת 21.04% בשנת 2023; זו השפיעה על הרווח התפעולי ומשם על הרווח הנקי שקפץ ב-26.4% ל-259.3 מיליון שקל; מנגד, הקבוצה לא תרגמה את ההתייקרויות בענף המזון ואת פתיחת החנויות החדשות לעלייה משמעותית בשורת המכירות
מכירות רשת המזון של רמי לוי שיווק השקמה צמחו בשיעור נמוך של 2.1% בלבד, ובשיעור נמוך עוד יותר (1.3%) בחנויות הזהות, שפעלו גם בשנת 2023. זאת למרות פתיחת 8 חנויות והעלאות המחירים בשיעור של כ-5% בענף המזון.
אלא ששיפור בתנאי הסחר מול הספקים הגדיל את הרווחיות הגולמית, שהשפיעה לטובה על הרווחיות התפעולית.
מכירות הקבוצה, הכוללת גם את רשת גוד פארם וקופיקס, צמחו ב-2.8%%. אך השיפור ברווחיות התפעולית הקפיץ את הרווח הנקי ב-26.4% ל-259.3 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 55 מיליון שקל.
החברה הצליחה לחלץ מהספקים שיפור בתנאי הסחר, כך שהרווחיות הגולמית צמחה ל-21.7% מהמכירות, לעומת 21.04% בשנת 2023. זאת למרות שהחברה לא תרגמה את ההתייקרויות בענף ואת פתיחת החנויות החדשות לעלייה משמעותית בשורת המכירות של רשת המזון שהסתכמה ב-6.54 מיליארד שקל.
דרישת רשות ני"ע מהקמעונאים להציג את המרווח הגולמי (המשקף את הפער בין מחיר קניית המוצרים מהספקים למכירתם לצרכנים, ללא העמסת הוצאות), אילצה את לוי לחשוף כי מרווח זה, שעמד ב-2023 על 25.4% מהמכירות, צמח ב-2024 ל-26.3% מהמכירות. מדובר בשיעור נמוך ביחס לזה של שופרסל, שעמד על 37.9%.
המרווח הגולמי מצביע על מידת הגמישות של הקמעונאי, וככל שהוא גבוה יותר, המשמעות היא שתנאי הסחר שהרשת מקבלת מהספקים טובים יותר, והמחיר שהרשת גובה מהצרכן, גבוה יותר.
במצב זה, הגמישות ביכולתו להמשיך ולשפר את הרווחיות הגולמית פוחתת, כיוון שהוא קרוב למיצוי השיפור בתנאי הסחר והעלאות המחיר לצרכן.
מכירות רשת גוד פארם (שבעקבות הצמיחה שרשמה החלה ברבעון השלישי של 2024 להיות מדווחת כמגזר עצמאי) צמחו בשנת 2024 ב-20.6% ל-439.9 מיליון שקל, לעומת 364.7 מיליון שקל בשנת 2023.
הצמיחה הושגה מפתיחת סניפים חדשים ועלייה של 12.77% בפדיון חנויות זהות. עלייה של 21.7% ברווח הגולמי של רשת הפארם ל-144.8 מיליון שקל, הובילה לשיפור הרווחיות הגולמית ל-32.9%.
מנגד, רשמה רשת קופיקס שבשליטת לוי הפסד נקי של 4 מיליון שקל, בהמשך לירידה של 3.6% במכירות שהסתכמו ב- 299.6 מיליון שקל. למרות הירידה במכירות, רשמה החברה עלייה של 3.3% ברווח הגולמי שהסתכם ב-91.8 מיליון שקל, כך ששיעורו עלה ל-30.6% מהמכירות, לעומת 28.6% ב-2023.
לוי נערך להמשך התרחבות, באמצעות פתיחת 7 חנויות חדשות השנה. נערך גם לפתיחת מרכזים לוגיסטיים חדשים, הרחבת תחום הסיטונאות, והאונליין שמכירותיו ב-2024 הסתכמו ב-661 מיליון שקל, והיווה 10% מהמכירות.
מכירות המותג הפרטי של הרשת צמחו ב-8.9% ל-1.7 מיליארד שקל, והוא אחז בנתח של 26.5% מהמכירות. עוד נערכת החברה לכך שגוד פארם תפתח השנה 13 סניפים חדשים ברחבי הארץ. במסגרת מהלך זה, יגדלו שטחי המסחר של רשת הפארם ב-25%, בהשקעה של 20 מיליון שקל.
עלות התגמול של 5 בכירי החברה הסתכמו ב-10.2 מיליון שקל, מתוכם 4.8 מיליון שקל לרמי לוי, בעל השליטה המכהן כמנכ"ל משותף. כזכור רמי לוי יחד עם בתו יפית אטיאס משמשים מתחילת השנה הנוכחית כמנכ"לים משותפים.






























