סגור

סחרור מחירי הדיור: 50 אלף שקל למ"ר במגדל על חורבות מפעל לשוקולד

אזורים סיכמה את הרבעון השלישי של 2021 עם רווח נקי של 92 מיליון שקל. המחיר הממוצע של דירה שמכרה החברה בתקופת הדו"ח הסתכם בכ-2.35 מיליון שקל, לעומת כ-1.87 בתקופה המקבילה אשתקד. והשיא במחיר למ"ר נקבע מחוץ לתל אביב

מבצע בזק של אזורים למועדון חבר, עליית מחירי הדירות והעלייה בביקוש להן - כל אלה הובילו לזינוק ברווח הנקי של החברה, שעוסקת ביזמות לבניית פרויקטים למגורים. זאת למרות ירידה במכירות. כך עולה מדו"ח שפרסמה היום (ד') החברה.
המחיר הממוצע של דירה שמכרה החברה בתקופת הדו"ח הסתכם בכ-2.35 מיליון שקל, לעומת כ-1.87 בתקופה המקבילה אשתקד. אחד השיאים במחירים נקבע באופן מפתיע מחוץ לתל אביב. בפרויקט Exchange ברמת גן - במקום שבו היה מפעל עלית - מגיעים המחירים ל-50 אלף שקל למ"ר.
2 צפייה בגלריה
אקסצ'יינג' אזורים מתחם עלית רמת גן
אקסצ'יינג' אזורים מתחם עלית רמת גן
פרויקט אקסצ'יינג'
(צילום הדמיה: אתר אזורים)
הרווח הנקי של אזורים זינק ברבעון השלישי של 2021 פי 3.7 ביחס לרבעון המקביל, ועמד על 92 מיליון שקל.
גם בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2021 נרשם גידול דומה של פי 3.8 ברווח הנקי. מתחילת השנה עד ספטמבר רשמה אזורים רווח נקי של 199 מיליון שקל, לעומת זאת בתקופה המקבילה אשתקד רשמה החברה רווח של 53 מיליון שקל.
החברה מכרה ברבעון השלישי של השנה 154 דירות ב-410 מיליון שקל, בעוד ברבעון השלישי של 2020 אזורים מכרה 262 דירות ב-500 מיליון שקל.
עם זאת, החברה דיווחה כי במהלך השנה הקרובה יחל שיווק של חמישה פרויקטים של התחדשות עירונית שבהם 1,963 דירות. בין היתר פרויקט בארי בנתניה, מתחם התחדשות עירונית בגבעת שמואל ובהרצליה.

התנפלות במבצע חבר על פרויקט בבת ים

אזורים מכרה מתחילת השנה 1,039 דירות. מתוך 551 דירות שנמכרו בחודשים מרץ ואפריל, 462 מהן בבליץ מכירות שנערך בזום למשך 48 שעות במסגרת המבצע לאנשי חבר בפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. היומיים האלה היו השיא של חודש שבו הוצגו הדירות בזום בלבד לאנשי חבר, בגלל מגבלות הסגר השלישי. בסך הכל הפרויקט הזה הניב לחברה הכנסות של מיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט MOMENT  בת ים אזורים
הדמיית פרויקט MOMENT  בת ים אזורים
הדמיית פרויקט MOMENT בבת ים. מבצע חבר רשם הצלחה
(הדמיה: 3Division)
מנכ"ל אזורים רון אבידן מסביר כי הפער בין מחיר הדירות הממוצע השנה לעומת המחיר הממוצע בשנה שעברה נובע מביקוש ער. בשנה שעברה אזורים מכרה דירות גם בפרויקטים של מחיר למשתכן, זאת לעומת פרויקט Exchange של החברה שהוקם על חורבות מפעל עלית המיתולוגי ברמת גן: "מכרנו שם כבר כ-250 דירות (מתוך 355), והמחירים מגיעים לסדר גודל של 50 אלף שקל למטר" - ערכים שדומים לרחובות רבים בתל אביב השכנה.
בנוסף, במהלך השנה עד ספטמבר החברה חתמה על כמה עסקאות שהגדילו את עתודות הקרקע שלה. נחתם הסכם שיתוף פעולה עם חברת דלק, במסגרתו החברות יפעלו יחד לקידום תוכניות בנייה במגרשים שבהם פועלות כיום תחנות דלק. בנוסף נחתמו עסקאות שבהן פוטנציאל לבניית 930 דירות, בין היתר במסגרת הסכם קומבינציה בשכונת הר נוף בירושלים, הסכם קומבינציה בשכונת מקור חיים בירושלים ומגרשים בצומת פת ובשכונת רוממה בירושלים.