סגור

לאומי מרחיב את קשריו בבון תור - ישקיע 830 מיליון שקל

הבנק יממן עבור חברת האוטובוסים שבשליטת קרן ג'נריישן מסגרות אשראי, להפעלת קווי האוטובוס אונו-אלעד; לפני חודש לאומי חתם על הסכם לא מחייב עם קרן הריט לרכישת חמישית ממניות חברת ההסעות - תמורת 127 מיליון שקל

בנק לאומי מעמיק את הקשר עם קרן הריט ג'נריישן וחברת האוטובוסים בון תור. לאומי יממן עבור בון תור מסגרות אשראי של 830 מיליון שקל להפעלת אשכול קווי האוטובוס אונו-אלעד.
בון תור שבשליטת ג'נריישן זכתה במכרז להפעלת הקווים, באשכול שהוא אחד המשמעותיים שעמדו למכרז בשנים האחרונות. מטרופולין, החברה הבת של בון תור, תפעיל את הקווים במשך עשר שנים.

1 צפייה בגלריה
יוסי זינגר ו ארז בלשה ג'נריישן קפיטל
יוסי זינגר ו ארז בלשה ג'נריישן קפיטל
מימין: יוסי זינגר וארז בלשה מייסדי ג'נריישן קפיטל
(צילום: אייל טואג)

הסכם המימון הוא בתנאי נון-ריקורס. המימון הוא בשלושה מסלולי ריבית, מסלול פריים + 0.3%, ושני מסלולים שקליים בריביות בטווח של 1.9%-2.1% מרווח מעל ריבית הבסיס שתקבע במועד משיכת מסגרות האשראי, בהתאם לתשואת אג"ח ממשלתי במח"מ דומה שאחד מתוכם צמוד למדד.
לאומי כבר חתם על מספר עסקאות מימון בתחום התחבורה הציבורית, עסקאות שהוביל ראש החטיבה העסקית רונן אגסי. הבנק העמיד אשראי של כחצי מיליארד שקלים לאלון ריבוע כחול ושותפותיה, שזכו במכרז של הרשות הארצית לתחבורה ארצית להפעלת קווים בנתניה.
לפני חודש זרוע ההשקעות של בנק לאומי חתם על הסכם לא מחייב עם קרן הריט ג'נריישן קפיטל, לרכישת חמישית ממניות חברת ההסעות - תמורת 127 מיליון שקל. סך הכל משקפת העיסקה שווי של 685 מיליון שקל לבון תור.