סגור

אליעזר פישמן ממשיך לממש אחזקות - מוכר את בית המרקחת טלפארמה

חברת הקנאביס BOL, בה מחזיקה עמיר שיווק הציבורית (36%), רוכשת את בית המרקחת המקוון השייך לפישמן רשתות ב-21 מיליון שקל; האחרונה היא הנכס המשמעותי בקופת הנושים בהליך פשיטת הרגל של פישמן; ילדיו מחזיקים ב-50% מפישמן רשתות, ועו"ד יוסי בנקל הנאמן מחזיק ב-50%

עוד נכס של פישמן רשתות נמכר. חברת BOL, בה מחזיקה (36%) עמיר שיווק הציבורית, רוכשת את בית המרקחת המקוון טלפארמה השייך לפישמן רשתות, בתמורה ל-21 מיליון שקל. BOL תרכוש 100% ממניות טלפארמה - בית מרקחת ישיר שמוכר בין היתר מוצרי קנאביס רפואי, תרופות, מוצרים לגיל השלישי, ומוצרי פארם, ומספק משלוחים עד הבית.


העסקה תעשה במזומן. ההון העצמי של טלפארמה לא נמסר, אך נקבע כי אם בדוחות לשנת 2021 הוא יעלה על הסכום שנקבע, תוכל טלפארמה לחלק דיבידנד לפני השלמת העסקה. ואם הוא יהיה נמוך יותר, התמורה תופחת.

1 צפייה בגלריה
מימין עו”ד יוסי בנקל ו אייל פישמן
מימין עו”ד יוסי בנקל ו אייל פישמן
מימין עו”ד יוסי בנקל ואייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן
(צילום: יאיר שגיא, אוראל כהן)

ההסכם כולל גם אופציות שניתנו ל-12 חודשים, לרכישת חברת התרופות טלפארם בע"מ, שבבעלות מלאה של פישמן רשתות (חברה אחות של טלפארמה), ועוסקת בשיווק ומכירת תרופות ומוצרי פארם לבתי מרקחת.
עמיר שיווק, תחת ניהולו של גיא בינשטוק, עוסקת בתחום החקלאות ומשווקת תערובות מזון לבעלי חיים, זרעים, דשנים וחומרי הדברה ובין היתר מחזיקה ב-36% ממניות חברת הקנאביס BOL, שבאמצעותה תירכש טלפארמה. בחברה מעריכים כי העסקה תסייע לחזק את זרוע ההפצה של מוצרי BOL בתחום הקנאביס הרפואי, ותאפשר לה למכור באופן ישיר קנאביס רפואי למטופלים.
השלמת העסקה מותנית באישור רשות התחרות, משרד הבריאות והיק"ר לשינוי הבעלות בטלפארמה ובטלפארם.
פישמן רשתות היא כיום הנכס המשמעותי בקופת הנושים בהליך פשיטת הרגל של אליעזר פישמן. ילדיו של אליעזר פישמן מחזיקים כיום 50% ממניות פישמן רשתות ועו"ד יוסי בנקל, הנאמן בפשיטת הרגל, מחזיק ב-50% מהחברה. תחת פישמן רשתות נמצאות הרשתות טויס אר אס, זר פור יו, הפיראט האדום, חברת כרטיסי האשראי פאוור קארד, טלפארמה, 25% מחברת גלוברנדס משווקת מוצרי עישון וממתקים ו-10% מהום סנטר – אחזקה שאיננה נכללת במסגרת עסקת המכירה של פישמן רשתות.
בחודש שעבר הציעה קרן פורטיסימו 360 מיליון שקל בתמורה לרכישת החברה, אך שלושת ילדיו של פישמן הודיעו כי הם מסרבים למכור את חלקם בתמורה לסכום, וביקשו לבצע הערכת שווי מחודשת לחברה. בעקבות הקשיים שמערימים ילדיו של פישמן שמסרבים למכור את חלקם, לא יהיה מנוס לנאמן החברה למכור לבסוף את חלקו לפישמנים.