סגור

LG תייצר חלונות חכמים לרכב על בסיס הטכנולוגיה של גאוזי הישראלית

גאוזי שולטת על מעבר האור בחלונות ומאפשרת להם להתכהות או להציג מידע. ב.מ.וו חשפה רכב שפנסיו מצוידים בזכוכית של גאוזי. ייצור סידרתי צפוי ב-2023

הענקית הקוריאנית LG תמכור ליצרניות הרכב חלונות המבוססים על טכנולוגיית הזכוכית החכמה של גאוזי הישראלית, המסוגלת לשלוט בכמות האור שמעבירה הזכוכית, ולהציג על החלונות פרסומות ומידע. רכב ראשון בייצור סדרתי עם הטכנולוגיה צפוי ב-2023.
מסכי ה-OLED של LG הכוללים את הטכנולוגיה של גאוזי, המכונה SPD, מיועדים לשימוש גם באוטובוסים וברכבות, שגם יוכלו להציג לנוסעים מידע ופרסומות.
גם יצרניות הרכב, שמבקשות לפצות את עצמן על הירידה בהכנסות מחלפים עקב המעבר לרכב חשמלי עם יכולות אוטונומיות, יקדמו את הטכנולוגיה כדי להשתמש בחלונות-מסכים כדי למכור לנוסעים שירותים חדשים.
3 צפייה בגלריה
מכונית הקונספט ב-מ-וו i ויז'ן של ב-מ-וו עם הפנסים של גאוזי 2
מכונית הקונספט ב-מ-וו i ויז'ן של ב-מ-וו עם הפנסים של גאוזי 2
מכונית הקונספט ב.מ.וו i ויז'ן של ב.מ.וו עם הפנסים של גאוזי
(ב-מ-וו)
הקוריאנים חשפו את שיתוף הפעולה בתערוכת מינכן בתחילת החודש, שבו נחשף פיתוח נוסף של החברה מתל אביב במסגרת מכונית תצוגה של ב.מ.וו: שימוש בזכוכית של גאוזי בפנסי הרכב, כך שכאשר הם אינם בשימוש הם מושחרים ומתפקדים כסממן עיצובי לרכב, וכאשר מדליק אותם הנהג הם הופכים שקופים מתחילים להעביר דרכם אור. הזכוכית משפיעה באופן אקטיבי על אלומת הפנסים, האורך והרוחב שלה. גם פנסים ראשונים כאלה ברכב מייצור סדרתי צפויים ב-2023.
חלונות שמש מתכהים בעצמם
עם זאת המוצר הראשון של גאוזי שיגיע לרכב שיימכר לציבור יהיה חלונות שמש המתכהים חשמלית, מה שחוסך שימוש בסוכך נפרד, המוסיף עלויות וגוזל ממרחב הראש של הנוסעים. חלון השמש המתכהה ייכנס לייצור באיחור שנה של מהמתוכנן ב-2022, כחלק מהעיכובים שיצרה הקורונה.
3 צפייה בגלריה
מכונית הקונספט ב-מ-וו i ויז'ן של ב-מ-וו עם הפנסים של גאוזי
מכונית הקונספט ב-מ-וו i ויז'ן של ב-מ-וו עם הפנסים של גאוזי
מכונית הקונספט ב.מ.וו i ויז'ן של ב.מ.וו עם הפנסים של גאוזי
(ב-מ-וו)
הייצור יתבצע בשלב הראשון בישראל ובגרמניה, כאשר במפעל בתל אביב ייוצרו הרכיבים הכימיים ובשטוטגרט שבגרמניה הם ישולבו בזכוכיות. "אנחנו מבצעים את המחקר והפיתוח בישראל ונשאיר כאן חלק מהייצור, אבל בגרמניה אנחנו קרובים יותר ליצרני הרכב, וחומרי הגלם וכוח האדם זמינים וזולים יותר", אמר ל"כלכליסט" אייל פסו, מנכ"ל גאוזי.
3 צפייה בגלריה
שמשה חכמה גאוזי פיתוח ישראלי
שמשה חכמה גאוזי פיתוח ישראלי
שמשה חכמה של גאוזי
גאוזי, שגייסה עד היום 70 מיליון דולר, בין השאר מיצרנית הרכב יונדאי, מעסיקה כבר 150 איש, מהם 100 בישראל, וצפויה לגידול משמעותי בשנתיים הקרובות עם המעבר לייצור סדרתי. החברה מייצרת גם זכוכית מתכהה לבניינים.