סגור
משטרה משטרת התנועה נתיבי איילון אכיפה
אכיפה של משטרת התנועה (צילום: מוטי קמחי)

עונת המרדפים: משטרת ישראל מצטיידת בקלנועית מבצעית

משטרת ישראל מצטיידת בכ-30 קלנועיות חשמליות מבצעיות שיצטרכו לנסוע על מדרכות, טיילת, כבישים, שטח, דרכי עפר סלולות, דרכי כורכר וחול כבוש. העדיפות לכלי רכב מתוצרת הארץ ובקלנועיות יבוצעו התאמות שונות על מנת להתאימן לצרכי המשטרה

מערך כלי הרכב של משטרת ישראל מונה אלפי רכבים- חלקם משמשים לניהול מרדפים בשטח, חלק משמשים כחפ"קים, וממסמכים שהפיצה המשטרה בימים האחרונים נראה כי אחרים ישמשו כ"קלנועיות מבצעיות". ההצטיידות בקלנועיות המבצעיות תהיה לתקופה של שנה, אך עם זאת למשטרת ישראל תהיה שמורה הזכות להאריך את משך ההתקשרות בשלוש שנים נוספות על פי צורך.
לפי המכרז של משטרת ישראל על הקלנועיות להיות כאלה שיוכלו לנסוע על "מדרכות, טיילת, כבישים, שטח, דרכי עפר סלולות, דרכי כורכר וחול כבוש". המכרז מעניק עדיפות לכלי רכב מתוצרת הארץ ודורש מסירת רכב אב טיפוס לידי המשטרה טרם ביצוע העסקה. המכרז מתייחס לרכישתן של כ-30 קלנועיות חשמליות, וכולל גם סעיפי אבזור כמו התקנת שקע טעינה לטלפון, ממיר מתח שיאפשר חיבור של מתקנים חשמליים וארגז חפצים פלסטי בנפח 40 ליטרים.
מעבר לכך, קובעת המשטרה שורת דרישות טכניות לקלנועיות. ראשית, כדי לרדוף אחרי העבריינים יצוידו הקלנועיות במה שמתואר במסמכי המכרז כ"מפסק חירום עם ניצרה לשימוש מבצעי שיאפשר נסיעה במהירות של 25 קמ"ש". בנוסף, טווח הנסיעה יהיה לפחות 80 קילומטר וההנעה תהיה חשמלית – אך לא כפולה. לבסוף, כדי שהקלנועית המשטרתית תוכל לשמש למטרות האכיפה דורשת המשטרה מהזוכה: "להתקין 4 מהבהבים לד כחול/אדום עם מפסק הפעלה – 2 בצד קדמי ו 2 בצדו האחורי של הכלי, כל מהבהב מחליף צבע כחול/אדום ומאיר בזווית של 90 מעלות. בנוסף על הזוכה להתקין מערכת כריזה עם קופסת פיקוד כולל סירנה, יבבה ומיקרופון לדיבור".