סגור

"לא יהיה מטרו בבני ברק אם העירייה לא תאפשר עבודות בשבת"

מאיר שמרה, ראש מינהלת המטרו בחברת נת"ע, שאחראית על תכנון והוצאתו לפועל של הפרויקט הענק, הודיע שאם לא תהיה ודאות ביכולת לבצע את המקטע שעובר בעיר - המטרו לא יעבור בה. "נבחן מול העירייה אם הם מסוגלים להגיע להסכם שבו יאפשרו לבצע עבודות בשבת, תחת ההלכה כי זה פיקוח נפש", אמר

המטרו לא יעבור בבני ברק, העיר הצפופה ביותר במדינה, אם העירייה לא תאפשר לבצע את העבודות להקמתו גם בשבת - כך הסביר הערב מאיר שמרה, ראש מינהלת המטרו בחברת נת"ע, שאחראית על תכנון והוצאתו לפועל של הפרויקט הענק, בכנס ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז. שמרה הבהיר כי מבחינה תחבורתית "זה נכון שהמטרו יעבור בבני ברק, אבל בפועל ככל שלא תהיה ודאות ביכולת לבצע את מקטע בני ברק, המטרו לא יעבור בה. אנחנו נבחן במשא ומתן מול עיריית בני ברק אם מסוגלים להגיע איתם להסכם שבו הם יאפשרו לנת"ע לבצע עבודות בשבת, תחת ההלכה כי זה פיקוח נפש. אם נצליח לסכם איתם, אז המטרו יפעל, ואם לא אז לא בכוח".
המחלוקת מול בני ברק היא על ביצוע קו M2 של המטרו שאורכו 26 ק"מ, קצהו הדרומי במחלף דב הוז בין בת ים לחולון, והקצה המזרחי בפתח תקווה. הקו עובר בתל אביב, וחוצה את רמת גן וגבעתיים ממערב למזרח.
2 צפייה בגלריה
קו מטרו M2 פתח תקוה תל אביב נתע
קו מטרו M2 פתח תקוה תל אביב נתע
קו מטרו M2
(צילום: נתע)

המכונה שחופרת ומדפנת בבטון את מנהרת המטרו חייבת לעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. לכן, בגלל חוסר הוודאות באשר לנכונות עיריית בני ברק לאפשר עבודות בשבת, במקטע שמתחיל ליד רחוב הרוא"ה ברמת גן ומסתיים בגבעת שמואל סומנו שתי חלופות - האחת חוצה את בני ברק, וכוללת שלוש תחנות בעיר, וחלופה אחרת מסומנת מדרום לבני ברק, אך אינה עוברת בעיר אלא ממשיכה ברמת גן עד המפגש של המטרו עם כביש 4, שבו הקו פונה צפונה ושם הוא חולף מתחת לאוניברסיטת בר אילן בדרכו לגבעת שמואל ופתח תקווה.
התוכנית תאושר עם שתי החלופות, ורק בעת הקמת המטרו ובהתאם להסכמות שיגובשו עם בני ברק יוחלט איזו חלופה לבצע בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
מאיר שמרה מנהל מינהלת המטרו במטרו
מאיר שמרה מנהל מינהלת המטרו במטרו
מאיר שמרה, ראש מינהלת המטרו בנת"ע
(פוטו מרסלו)

הקבלנים הזרים לא מספקים את הסחורה

בדבריו שמרה ענה לטענות הקבלנים נגד המדיניות שמאפשרת כניסת חברות תשתית זרות, בעיקר סיניות, לפרויקטי תשתית ענקית. "התובנה של נת"ע היא שהכוחות הזרים לא מספקים את הסחורה, לכן יש החלטה של רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר, ללכת על כוח עבודה ישראלי. נת"ע תיקח כוח עבודה ישראלי בכל מקום שבו זה יתאפשר".