סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מחצית מהישראלים שוקלים רילוקיישן; פחות מרבע יוכלו למצוא עבודה במקצוע שלהם

74% מהם שקלו לעשות הסבה מקצועית לשם הגירה למדינה אחרת ו-50% ציינו שמטרתם היא שיפור המצב הכלכלי. היעדים המועדפים על הישראלים - ניו יורק ולוס אנג'לס, כך עולה מסקר של AllJobs שנערך בחודש שעבר

משבר הקורונה, אי היציבות הפוליטית בשנים האחרונות, המצב הביטחוני ומבצע "שומר החומות" מוביל למעלה ממחצית מהעובדים בישראל לחשוב על הגירה למדינה אחרת, זאת למרות התפרצויות של מגיפת הקורונה במדינות שונות בעולם. במרכז ההחלטות עומדים מספר גורמים, ביניהם: 59% שרוצים לעשות זאת בשביל חוויה והתנסות של מגורים ועבודה בחו"ל. 50% בשיפור המצב הכלכלי ו-48% שיפור איכות החיים ומציאת האיזון בין עבודה לפנאי, בית ומשפחה.
24% העידו כי הם מאוכזבים מהמצב במדינת ישראל ולכן שוקלים מעבר למדינה אחרת, כך עולה מסקר שערכה AllJobs בחודש שעבר בקרב 413 עובדים, 49% נשים ו-51% גברים מכל רחבי הארץ.
"משבר הקורונה ואופן התנהלות הממשלה, לצד המצב הכלכלי, הפוליטי והביטחוני בישראל מובילים רבים מהישראלים לשקול מעבר למדינה אחרת במטרה לשפר את מצבם הכלכלי, איכות החיים והאיזון בין עבודה למשפחה. הדבר בולט אף יותר שמבינים כי משבר הקורונה והשלכותיו עדין נמצאים באמצע 2021 וגלים נוספים והתפרצויות מתרחשים במקומות שונים ברחבי הגלובס, כולל אירופה וצפון אמריקה. ועם זאת, אין ספק ש'השגרה החדשה', של חוסר יציבות ואי יכולת לצפות מהו האירוע הבא שיכול להשפיע ולשנות את חיינו מוביל רבים לחפש איזון וביטחון. רבים רואים במעבר למדינה אחרת כפתרון אפשרי שיעזור להם למצוא ביטחון אישי וכלכלי", אומרת עינב בוימפלד מנהלת התוכן והמחקר של AllJobs.
פחות מרבע מהעובדים ימצאו עבודה במקצוע שלהם
אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. רק 23% מהעובדים דיווחו כי לנסיונם המקצועי יש היצע משרות בחו"ל; 36% ציינו כי אין משרות פנויות או שההיצע נמוך מאוד. עם זאת, 46% מהנשאלים ציינו כי הם מוכנים לעשות הסבה מקצועית בשביל להגדיל את האפשרות שלהם לרילוקיישן. 26% ציינו כי לא יעשו שום הסבה מקצועית.
1 צפייה בגלריה
לוס אנג'לס דאונטאון
לוס אנג'לס דאונטאון
לוס אנג'לס, בראש רשימת הערים האטרקטיביות ביותר עבור ישראלים
(צילום: שאטרסטוק)
התחומים שנהנים מהיצע גבוה של משרות, הם בתחומי ההייטק, אינטרנט ודיגיטל. לאחר מכן, רפואה ופארמה וגם מכונאות רכב.
"אנחנו רואים כי הכמות הרבה ביותר של משרות בחו"ל היא בתחום ההייטק, שנהנה מחברות בינלאומיות ומקומיות שעובדות באופן גלובלי ללא גבולות. בנוסף, חלק לא מבוטל מהחברות הישראליות יש שלוחות ברחבי הגלובוס ובמקביל לחלק מהחברות הזרות שפועלות אל מול השוק הישראלי מאפשרות לעובדים ישראלים לעבוד במקומות שונים בעולם. בנוסף, גם תחומי הרפואה מאפשרים לרופאים, אחיות ורוקחים שוק עבודה רחב עם ביקושים גבוהים ושכר ותנאים טובים מישראל. באופן מפתיע ולא מוכר למרבית הישראלים, ישנם ביקושים גם לעובדים בתחום מכונאות הרכב שמאפשרים כניסה מהירה מכיוון שאופן העבודה זהה בין המדינות השונות", אומרת בוימפלד.
חולמים על ניו יורק סיטי
צפון אמריקה ובדגש על ארה"ב מובילה את היעד המבוקש ביותר לביצוע רילוקיישן בקרב הישראלים: 43% ליתר דיוק. אירופה במקום השני עם 30% ביקוש. אוסטרליה וניו זילנד עם 16% והרחק מאחור אפריקה עם 4% בלבד. בחלוקה לערים; ניו יורק ולוס אנג'לס נמצאות בראש הערים המבוקשות ביותר (15% ו-11% בהתאמה). אחריהן סידני אוסטרליה (9%), לונדון (7%), טורונטו וברצלונה (6% ו-4% בהתאמה). ברלין נמצא רק עם 3% ביקוש ופריז עם 2% בלבד.
לשאלה 'מה תחושתך כלפי ישראלים שעושים רילוקיישן?', ציינו 54% כי הדבר נשמע נוצץ אך מדובר במשימה לא פשוטה לביצוע. 17% ציינו כי הם מלאי קנאה והיו רוצים לעשות זאת גם כן. 7% בלבד מרגישים כעס על המהלך ומאמינים שיש דברים חשובים יותר, כמו המדינה, מאשר כסף ונוחות אישית.