סגור
רצועות פלסטיק על קסדות צבאיות
רצועות פלסטיק על קסדות צבאיות (צילום: באדיבות קבוצת אבנון )

בלעדי
רצועת הפלסטיק לחיילים שווה 10 מיליון שקלים

קבוצת אבנון רכשה את HMOUNT שהקים איתי חן, מהנדס כימי, שפיתחה רצועת פלסטיק המאפשרת לחבר לקסדות לוחמים מערכות ראיית לילה ומצלמות בלי לקדוח בהן. המטרה: למכור את הרצועה לפרויקט של צבא ארה"ב

לפני כמה שנים חיפשו במנהלת המחקר והפיתוח של משרד הביטחון (מפא"ת) פתרון לבעיה מטרידה: חורים שנקדחו בקסדות לוחמים, כדי להבריג אליהן אמצעי ראיית לילה, פנסיים, סמני לייזר, מצלמות תיעוד ומערכות למניעת ירי דו צדדי, הגדילו את הבלאי שלהן, ופגעו בהגנה הבאליסטית שהן מספקות. בעידן שבו מערכות כאלה הופכות יותר ויותר נפוצות מדובר בבעיה לוגיסטית גוברת.
איתי חן, מהנדס כימי בהכשרתו, שעבד בכמה תעשיות ביטחוניות, הציע למפא"ת לפתח רצועת פלסטיק שתתחבר אל הקסדה ללא קידוחים, ואליה יתחברו האמצעים השונים. ב-2017 יצאה חברת HMOUNT לדרך והחלה לייצר את הדור הראשון של הקסדה, שכיום מיוצר הדור השני שלה. בחודש שעבר סיכם חן על מכירת החברה לקבוצת אבנון, בסכום המוערך בכ-10 מיליון שקל. חן יישאר בחברה וישמש כמדען הראשי שלה.
"מכרנו לצה"ל כמות יפה, לצבאות ספרד ובריטניה, וגם למדינה באסיה, אבל בסוף הכוח השיווקי שלך כחברה קוטנה מוגבל, וכדי להגיע לפרויקטים הגדולים באמת צריך להתחבר לחברות גדולות יותר", אמר חן לכלכליסט.
את הרכישה ביצעה אבנון באמצעות חברת הבת TAR IDEAL, הפועלת בתחומי הביטחון והגנת המולדת. על הפרק: שיתוף פעולה עם חברות אמריקאיות בתחום חייל העתיד של צבא ארה"ב, שיכלול שימוש נרחב במערכות טכנולוגיות המחוברות לקסדה.
"אנחנו מצפים להזמנות של עשרות אלפי רצועות בשנה הקרובה ונשתף פעולה עם חברת טכנולוגיות אמריקאית גדולה בשיווק שלהן לצבא ארה"ב, הוסיף הדר שפירא, מנכ"ל IDEAL TAR.