$
דעות

פרשנות: גם כץ רוצה טרכטנברג משלו

הקמת ועדת זליכה עלולה להתברר כעוד ניסיון לרכוב על גל המחאה החברתית ולצבור קילומטראז' פוליטי

ליאור גוטמן 14:5327.08.11

הודעת השר כץ אתמול על הקמת ועדה להתרת חסמים בענף הרכב בראשות ירון זליכה תפסה את בכירי הענף בהפתעה. הסיבה לכך כפולה: ראשית, מאז נכנס כץ לתפקיד באפריל 2009 הוא פעל במרץ לפתוח את הענף לתחרות, למשל דרך עידוד של יבוא מקביל, כך שלא ברור כיצד הוא מצפה שהוועדה תצליח במקום שבו

משרד התחבורה עצמו נכשל. שנית, חלק מתמחור ענף הרכב מושפע מהמסים המוטלים על כלי הרכב. אלה אינם נמצאים בתחום סמכותו של כץ אלא של שר האוצר. גם אם הוועדה של זליכה תקבע כי אחד היבואנים צריך לוותר על אחד ממותגיו, כדי להפחית את הריכוזיות בענף, היא לא תוכל להפחית את המס המוטל על הרכב בנמל.

 

אתמול התברר כי לא רק בענף הרכב הופתעו מהוועדה החדשה, אלא גם באוצר - שם טענו כי הקמת הוועדה אינה אלא מס שפתיים של כץ, שמנסה לנצל את רוח המחאה כדי לצבור קילומטראז' בדרך לבחירות. ואולם, מי שזוכר באיזו מהומה עזב זליכה את האוצר ואילו משקעים נותרו בינו לבין בכירי המשרד יכול רק לדמיין כיצד ייתפסו המלצותיו, ככל שאלה יצמצמו את הכנסות המדינה בתחום. ואולי פה קבור הכלב: אולי דרך המינוי של זליכה, שועל ותיק שיודע דבר או שניים על מה שמתרחש במסדרונות האוצר, מנסה כץ לחזק את מעמדו הפוליטי כשר בכיר. לאזרח הפרטי נותר רק לקוות שגם לו ייצא משהו מהוועדה לפני שיצטרך להקים מאהל מיוחד להוזלה של כלי רכב.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x