$
בארץ

6 קבוצות ניגשו למיון המוקדם להקמת מערכות החישמול בקווי הרכבת בת"א

מדובר בהקמה ותחזוקה של שני קווים חדשים שיחלו לפעול ב-2026: הקו הירוק שיפעל מחולון עד הרצליה ובקו הסגול שיפעל בין קריית אונו ויהוד למרכז ת"א. היקף העבודות נאמד בכ-15 מיליארד שקל, וצפוי להתפרסם במאי השנה. בין הקבוצות: CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד

ליאור גוטמן 15:1428.02.19

חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שאחראית על הקמת קווי הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, מדווחת היום (ה') על שש קבוצות בינלאומיות שהגישו מועמדות ראשונית להתמודד על הקמה ותחזוקה של מערכות החשמל, איתות והקרונות בשני קווים חדשים.

 

 

מדובר בקו הירוק (חולון עד הרצליה) ובקו הסגול (מעגלי בתל אביב מתחנת הרכבת סבידור, מערבה לים וחזרה מזרחה על אוף שדה עד אזור אור יהודה). לפי ספר המשימות של משרד התחבורה מינואר האחרון, פתיחת הקווים מיועדת לשנת 2026.

 

יהודה בר און מנכ"ל נת"ע יהודה בר און מנכ"ל נת"ע צילום: אריאל שרוסטר

 

בשלב זה עוד לא מדובר במכרזים עצמם אלא רק במיון מוקדם (PQ) לקראת בחינה מי יכול בכלל להגיע לשלב ההצעות הכספיות. בנת"ע מחדדים שהקבוצות שיעברו את תנאי המיון המוקדם יוכלו להשתתף במכרזים הגדולים שיכללו את התכנון, הביצוע והתחזוקה של המערכות הרכבתיות והקרונות, בשיטת PPP (Public Private Partnership).

 

היקף העבודות נאמד בכ-15 מיליארד שקל, והוא צפוי להתפרסם במאי 2019. רשימת הקבוצות שניכשו לשלב המיון המוקדם כוללת את CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד; אלסטום בשיתוף אלקטרה,John Laing ודן; סימנס הגרמנית בשיתוף מנרב, אלייד ופז; CREC הסינית בשיתוף בומברדייה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, וקבוצה סינית של CCCC ו-CHEC.

 

מפת הקו הסגול של הרכבת קלה מפת הקו הסגול של הרכבת קלה

 

מי שיצטרך לעבור על שלב המינויים היא ועדת הריכוזיות. כזכור, זו לא היססה לפסול קבוצות במועמדות במכרזי תחבורה בדומנ לפסילה שנעשתה ביוני האחרון עם קבוצת שיכון ובינוי כשעוד הייתה בידיה של שרי אריסון. חלק מהקבוצות המתמודדות כבר מעורבות בחלקם פרויקט התחבורה הגדולים בארץ הן בעבודות הנדסה אזרחיות אספקת ציוד או אפילו ההפעלה של הקו האדום.

 

"ההתעניינות הבינלאומית הגבוהה במכרז מעידה על האמון בפרויקטי הסעת ההמונים בישראל", אמר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. "זוהי עוד אבן דרך חשובה לקראת הקמת הרשת שתחולל מהפכה בתחבורה בגוש דן". שני הקווים יתחברו לקו האדום שיופעל באוקטובר 2021, וצפויים לשרת יחד למעלה מחצי מיליון תושבים ביום. בשלב הבא מתוכננים להתווסף גם שלושה קווי מטרו.

 

עבודות התשתית להקמת הקו הסגול כבר החלו בצפון תל אביב, ובקרוב יחלו עבודות גם בתוואי הקו הירוק. במקביל, מתנהל המכרז לעבודות המינהור של הקו הירוק המתוכננות לאורך ציר אבן גבירול בתל אביב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x