$
רכב

הרכב האוטונומי בישראל: הניסויים מוגבלים לאתר בנתניה

בישראל לחברות הטכנולוגיה מוגבלות מאוד בכל הנוגע לשימוש בכבישים הציבוריים

ליאור גוטמן 08:0721.03.18

בעוד בארה"ב מדינת אריזונה מאפשרת לחברות הטכנולוגיה גישה כמעט חופשית לניהול ניסויים בכבישים, בישראל הן מוגבלות מאוד בכל הנוגע לשימוש בכבישים הציבוריים.

 

שני גורמים מרכזיים פועלים בישראל בכל הקשור למכוניות אוטונומיות ושילובן במערך התחבורה הציבורי. הראשון הוא תעשיית ההייטק, שמפתחת טכנולוגיות שונות שאמורות לקדם את חזון המכונית האוטונומית. הגורם השני הוא הרגולציה. בתחום זה, המדינה מתכננת להקים בנתניה שדה ניסויים על שטח של כ־3,000 דונם. הגוף שאמור לנהל את האתר הזה היא חברת נתיבי איילון.

 

רכב אוטונומי של אובר רכב אוטונומי של אובר

 

התוכנית היא להקים מעין עיר רפאים שבה ניתן יהיה להסיע מכוניות אוטונומיות בסביבה שתהיה קרובה עד זהה לתנאי השטח האמיתיים בכבישי ישראל. הניסויים שייערכו באתר הזה אמורים להוות שלב ראשוני וחשוב לקראת שילוב הרכב האוטונומי במערכות התחבורה בישראל.

 

אם זאת, החזון הזה עוד רחוק מיישום בפועל. כל הגורמים ששוחחו עם "כלכליסט" בעניין הסבירו שגם אם הטכנולוגיה תבשיל יידרש שיפור עמוק ויקר של התשתיות כדי לאפשר למכוניות האוטונומיות לנוע בהן. פרט לתשתיות התקשורת, שאמורות לתמוך בהעברת הנתונים המסיבית של המכוניות, נדרש גם שיפור בשיטות סימון התמרורים, במבנה הכביש ואפילו באספלט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x