$
דעות

פרשנות

הורדת המחירים של yes: מלחמת ההישרדות רק החלה

עושה רושם ש־yes היא זו שמצמצה ראשונה עם הסרת החבילות, התאמת המודל לסלקום ופרטנר והורדת המחירים, אך לא בטוח שהאחרונות יצליחו להחזיק מעמד לאורך זמן

אביב גוטר 08:3709.01.18

שינוי המודל העסקי של yes הוא בלתי נמנע. התחזקותה של סלקום tv וכניסתה של פרטנר עם שירותי טלוויזיה מוזלים הצליחו לחלחל לציבור את התובנה שניתן להסתפק בפחות, ובעיקר לשלם פחות. המודל העסקי של כל אחת מהחברות, כולל HOT כמובן, שונה לחלוטין. גם תשתית השידורים שלהן שונה לחלוטין. ואילו בפן השיווקי, סלקום ופרטנר הן שחקניות מחיר ולפיכך מציעות תוכן מצומצם.

 

אולם גם עם זה, ובבחינת מה שקרה באופן די דומה בשוק הסלולר, לא ברור מי מהצדדים — סלקום ופרטנר או HOT ו־yes — יתאים את עצמו למתחרות. האם סלקום ופרטנר יעלו מחיר, או שהחברות הוותיקות יתיישרו עם הבשורה הצרכנית? ואולי השאלה הגדולה ביותר: מהי נקודת המינימום של מחירי הטלוויזיה? והאם יש עוד לאן לרדת?

 

צפייה בטלוויזיה צפייה בטלוויזיה

 

עושה רושם ש־yes היא זו שמצמצה ראשונה עם הסרת החבילות, התאמת המודל לסלקום ופרטנר והורדת המחירים, אך לא בטוח שהאחרונות יצליחו להחזיק מעמד לאורך זמן. כמות המידע שעוברת על גבי האינטרנט עולה, יותר מכשירים מבוססי רשת נכנסים לבתים, ומי שיצטרכו לממן זאת הן סלקום ופרטנר על ידי העלאת מחירי החבילות של האינטרנט. מדובר בתנועת מלקחיים, שמאלצת את HOT ו־yes להוריד מחירים במטרה למנוע נטישות של אלפי מנויים, ואת סלקום ופרטנר להעלות את מחירי האינטרנט כדי ששירותי הטלוויזיה יהיו כדאיים כלכלית בטווח הארוך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x