$
דעות

אסם לא משפרת את מה שצריך

כשמניחים בצד את ההצהרות על "אסטרטגיית התזונה המאוזנת" נראה כי באסם העדיפו למקד את תשומת הלב דווקא בקטגוריות שמלכתחילה לא עמדו בעין הסערה, והתעלמו מסל נרחב של מוצרים עתירי סוכר, נתרן ושומן

נורית קדוש 08:2717.05.17

שיפור הערכים התזונתיים של חלק ממוצרי אסם עונה על הציפייה מחברת המזון השלישית בגודלה בישראל בתקופה של עלייה במודעות לחשיבות התזונה הבריאה. אולם כשמניחים בצד את ההצהרות על "אסטרטגיית התזונה המאוזנת" נראה כי באסם העדיפו למקד את תשומת הלב דווקא בקטגוריות שמלכתחילה לא עמדו בעין הסערה, והתעלמו מסל נרחב של מוצרים עתירי סוכר, נתרן ושומן.

 

ניתן היה לצפות שבמהלך שנבנה לאורך שנים והושקעו בו מיליוני שקלים, אסם לא תסתפק בהצעת חלופות בריאות יותר לציבור: אמנם יש היגיון מאחורי הטיעון שקיימת חשיבות להדרגתיות כשמדובר בשינוי מוצרי מזון, אולם להשאיר על המדפים את הבייגלה המלוח על כל צורותיו ולהציב לצדו אלטרנטיבה אחת מזיקה פחות — כמעט מבטיח שהשינוי יהיה בשוליים. וכשהכמות של אותו בייגלה פחותה מזו שבשקית הרגילה, נדמה שהמהלך נועד לשכנע רק את המשוכנעים.

 

איציק צאיג מנכ"ל אסם איציק צאיג מנכ"ל אסם צילום: עמית שעל

 

הציפייה מאסם היא שתכפה על שוק המזון שינוי אמיתי. את זה יכולה היתה החברה להשיג למשל אילו היתה מחליפה את כל הבייגלה הקיים במוצר המשופר או מציינת על אריזת הקטשופ שאין לצרוך ממנו יותר מכמות מסוימת ביום. זאת עוד לפני שמגיעים לציפייה שיש מהחברה לטפל בחטיפים המלוחים, העוגות, העוגיות, והגלידות — המוצרים שאחראים למגיפת ההשמנה בישראל, ונשכחו בצד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x