$
בארץ

הפקידים ירוויחו מהתקציב: יחליפו רכב בתדירות גבוהה

רק לפני כשלוש שנים העבירה הממשלה החלטתה, לפיה צי הרכב הממשלתי יוחלף בכל חמש שנים במקום בכל ארבע שנים כפי שהיה נהוג בעבר, אלא שכעת מתברר שהמהלך לא השתלם. מי המרוויח העיקרי מההחלטה?

ליאור גוטמן 07:2809.08.16
רק לפני כשלוש שנים העבירה ממשלת ישראל החלטתה שלפיה צי הרכב הממשלתי יוחלף בכל חמש שנים במקום בכל ארבע שנים כפי שהיה נהוג בעבר. שלוש שנים אחרי, מתברר כי המהלך לא השתלם, ולפיכך בתקציב הנוכחי חוזרת ההחלטה להחליף את צי הרכב בכל ארבע שנים. הנימוק למהלך הוא שמבדיקת כדאיות שערך מינהל הרכב — שם נבחנו קטגוריות הדגמים על פי עלויות התחזוקה, הדלק, התיקונים המזדמנים, ירידת ערך המחירון, מחיר רכישת רכב חדש ומחיר המכירה בפועל של הרכבים — עולה כי "החלפת רכבי נוסעים אחת לארבע שנים הנה נקודת הזמן האופטימלית לביצוע ההחלפה".

סקודה סופרב סקודה סופרב

 

צי הרכב הממשלתי כולל 15.5–17.5 אלף רכבים, שבהם משתמשים אנשי משטרה, צבא ומשרדי ממשלה שונים. מי שמרוויח מההחלטה להחליף את הרכבים בכל ארבע שנים הם שני גופים: רשות המסים ויבואני הרכב. הרשות גוזרת 83% מס על כל רכב חדש שמגיע לארץ, ובשנה האחרונה היא הכניסה מדלק, חלפים ורכבים קרוב ל־40 מיליארד שקל. מי שעוד מרוויח מהמהלך הם יבואני הרכב. מתחילת השנה נמסרו כ־193 אלף מכוניות חדשות, זינוק של כ־15% ביחס לתקופה המקבילה ב־2014. על פי הצעת ספר התקציב, המספרים הללו רק יצמחו בשנים הקרובות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x