$
רכב

בלעדי לכלכליסט

מיזם שיתוף הרכב בת"א: רק למנויים ועד 90 דקות נסיעה

מסמכי המכרז חושפים כי רכבי אוטותל, שצפוי להתחיל ב־2017, יהיו אוטומטיים וייסעו עד 60 ק"מ ביום

תומר הדר 08:0105.07.16

מאות המכוניות שייסעו כבר בשנה הבאה ברחובות תל אביב במסגרת פרויקט התחבורה השיתופית של עיריית תל אביב יהיו לבנות, אוטומטיות ומשועבדות לעירייה. כך עולה מפרטי מכרז הרכישה של המכוניות בפרויקט התחבורה השיתופי הראשון בעיר.

 

בחודש שעבר הודיעה עיריית תל אביב כי אישרה תקציב של 100 מיליון שקל להקמה של מערך שיתוף רכב, שייצא לפועל במחצית השנייה של השנה הבאה. בשלב הראשון יכלול המערך 260 מכוניות מיני, שהציון הירוק שלהן יהיה לכל היותר 4 (מתוך 15). הפרויקט יסתייע באמצעות כ־500 חניות שיפוזרו ברחבי העיר.

 

מפרטי מכרז הרכש של המכוניות עצמן, שהגיעו לידי "כלכליסט", עולה כי הפרויקט, שייקרא אוטותל, יתומחר "כך שיותאם לנסיעות קצרות שלא עולות על 90 דקות". יעד הנסיעה היומי לרכב, לפי לשון המכרז, צנוע יחסית: 60 ק"מ ליום בלבד. סך הכל תיסע מכונית המעורבת בפרויקט אוטותל כ־22 אלף ק"מ בשנה.

חולדאי ברכב הדומה לרכבים המתוכננים במיזם אוטותל חולדאי ברכב הדומה לרכבים המתוכננים במיזם אוטותל צילום: ישראל מלובני

 

כדי להשתתף בתוכנית של עיריית תל אביב לא ניתן להגיע לביקור בעיר ולקחת את ההגה לידיים. יוכל להשתמש בשירות רק מי שמנוי לפרויקט, "שאינו מיועד ללקוחות מזדמנים". עוד מצוין במכרז סעיף חשוב אשר מטרתו להביא להצעת מחיר תחרותית: "רכבים אלה יזכו לחשיפה והד תקשורתי רבים עקב חלוציות המיזם, וישרתו מספר רב של צרכנים, אשר עתידים להיות שגרירים של המותג".

 

עוד קובע המכרז כי לרכבים עצמם תהיה תוחלת חיים קצרה יחסית: בתוך שלוש שנים מיום רכישתם הם יוחלפו בחדשים, והצעת המחיר של יבואן הרכב הזוכה תכלול גם הצעה לרכישת המכוניות עם גמר השימוש בהן.

 

בנוגע למכוניות עצמן המכרז משאיר לא מעט נושאים פתוחים ואינו כולל תנאים מקובלים, כגון נפח מנוע, גודל או מפרט מסוים לאביזרי בטיחות. המנוע יהיה בנזין, ובכל הקשור באביזרי בטיחות מדובר ברכבים ש"יעמדו בכל התקנים והתקנות הבטיחותיים הנדרשים על פי חוק". האבזור יהיה צנוע יחסית ויכלול רדיו, דיבורית, תוכנת ניווט ומערכת סטריאו, כמו גם חיישני נסיעה לאחור ומערכת הרמת חלונות אוטומטית עם סגירת הרכב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x