שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
דעות

ב.מ.וו חוזרת למשחק

מובילאיי מספקת מערכות לב.מ.וו משנת 2011, ואינטל מספקת לה מערכות מאז שנת 2006. אז מדוע הן הכריזו השבוע ברוב חגיגיות על שיתוף פעולה?

תומר הדר 08:4103.07.16

שלוש חברות שמשתפות פעולה זה שנים רבות מודיעות - שימו לב - על שיתוף פעולה. המכונית ששיתוף הפעולה הזה צפוי ליצור בסופו של דבר בעצם קיימת מתחילת שנת 2016. אם ההסבר הזה מבלבל אתכם, אתם כנראה לא היחידים. מובילאיי מספקת מערכות לב.מ.וו משנת 2011, ואינטל מספקת לה מערכות מאז שנת 2006. אז מה בעצם חדש פה?

 

כאן צריך להסתכל על התמונה הגדולה. בכל הקשור ברכב אוטונומי וחשמלי ניתן לחלק את הזירה העולמית לשני מחנות עיקריים: גוגל בצד אחד, ויצרני הרכב בצד השני. ובצד השני יש תתי מחנות - יפנים נגד אירופים ויצרני יוקרה גרמניים זה נגד זה, אם כי הם גם משתדלים לשתף פעולה כדי שאנגלה מרקל תהיה מרוצה.

 

מימין: פרופ' אמנון שעשוע יו"ר מובילאיי, הרולנד קריגר יו"ר ב.מ.וו ובראיין קרזניץ מנכ"ל אינטל מימין: פרופ' אמנון שעשוע יו"ר מובילאיי, הרולנד קריגר יו"ר ב.מ.וו ובראיין קרזניץ מנכ"ל אינטל צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו נמצאת בשלב קריטי. מדובר בחברה שבמשך שנים הדגישה ועודנה מדגישה את הנהיגה הספורטיבית ומיומנות הנהיגה כאספקטים מרכזיים במכוניותיה. משום כך היא מייצרת כיום רק שני דגמים חשמליים שאינם להיטי מכירות. שותפותיה לעומת זאת נערכות להצגה של מכוניות חשמליות הרבה יותר נגישות כבר בעשור הנוכחי. רוב הספקים בתחום הנהיגה החשמלית והאוטונומית כבר תפוסים, והדרך היחידה שיש לב.מ.וו לנסות וללכוד בחזרה את אמון המשקיעים (החיסרון בתוכניות לרכב חשמלי הורגש באסיפת בעלי המניות האחרונה שהתקיימה במאי) הוא לנצל את הראש הישראלי והמיומנות האמריקאית ולנסות לרקוד על כל החתונות - וגם להקדים את המתחרים.

 

אינטל היא אולי מומחית בהייטק, אבל עד היום לא ממש הצליחה להכניס רגל בדלת הכבדה של תעשיית הרכב. ומובילאיי הישראלית היתה הראשונה שמיהרה לדווח - יומיים לפני האחרות - על קיומו של אירוע משותף לה, לאינטל ולב.מ.וו., והזניקה את המניה ב־10% עוד לפני שנחשפו פרטי שיתוף הפעולה. הקישור (שכבר היה קיים ממילא) ליצרנית רכב גדולה צפוי להכניס לבעלי מניות רבים, חלקם יבואני רכב בישראל, סכומים נאים. עם זאת, כעת נותר לראות אם ניסאן, ג'נרל מוטורס וחברות נוספות שעמן מובילאיי משתפת פעולה יבחרו להצטרף לעגלת הסטנדרטיזציה של ב.מ.וו, או שיישארו בחוץ ויעדיפו לחפש ספקיות אחרות של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x